Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Forum IAB jest konferencją organizowaną co roku przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Sunrise System sp. z o.o. jako aktywny członek była reprezentowana przez Starszego doradcę ds. kluczowych klientów, Łukasza Tuchowskiego oraz SEM menedżera, Michała Tomczaka. Tegoroczna edycja odbyła się w dniach 24-25 maja w warszawskich Złotych Tarasach. Edycji przyświecało hasło „Adaptive marketing, Adaptive enterprise”. Podkreślano rolę stałego dostosowywania struktur, zarządzania, produktów oraz procesów i maksymalizowanie ich oddziaływania na użytkownika końcowego – konsumenta. Sama adaptacja ma się dokonywać niemalże w czasie rzeczywistym – tak, by klient otrzymywał kontent jak najbardziej dopasowany do jego potrzeb.
Konferencja przyciągnęła około tysiąca uczestników, kilkudziesięciu prelegentów, wśród których nie zabrakło również celebrytów takich jak Bruce Dickinson – lider heavy metalowego zespołu Iron Maiden, który równocześnie jest pilotem linii lotniczych oraz marketingowcem. Z pewną przekorą podkreślał, że technologie w marketingu są ważne, lecz dobre relacje interpresonalne zawsze będą najskuteczniejsze.
Równie ciekawą prelekcję przeprowadził Nick Sohnemann z TrendOne, który zaprezentował się jako wielki optymista, jeśli chodzi o przyszłość nowych technologii. „Worlds trends in media and internet” było motywem przewodnim jego prezentacji. Wskazywał również na problemy, z jakimi borykają się nawet największe przedsiębiorstwa – np. Kodak czy Nokia – które nie dostosowały swoich produktów oraz technologii do aktualnych trendów i pozostały daleko w tyle za swoimi konkurentami.
O ile podczas pierwszego dnia dominowały zagadnienia teoretyczne i omówienie ogólnych trendów, o tyle drugi dzień nasycony był tym, na co liczył każdy marketer – case studies. Prelegenci prezentowali się w blokach tematyczne: Video online, teorie oraz blok badawczy. Naszą szczególną uwagę przykuła prezentacja „Dziady cz. III – adaptuj i Regularnie Ograniczaj Improwizację” Przemysława Bartkowiaka – CEO Revenue Alley oraz Bernarda Gołko, dyrektora bankowości elektronicznej Credit Agricole Bank Polska SA. Przedstawiali oni case dotyczący mierzenia kampanii on-line oraz ROI na przykładzie produktów bankowych.
Podobnie interesującą prezentację przedstawił Łukasz Śnioch – Kierownik Działu Produktu Reklamowego Biura Reklamy Grupy Allegro i GG Network. Pojawiło się mnóstwo danych statystycznych oraz przykładów adaptacji nowych rozwiązań, które były wdrażane w Grupie Allegro.
Podkreślanym przez wielu prelegentów trendem jest social, mobile i geotargeting, które niemalże idealnie wpisują się w trend marketingu adaptacyjnego, gdyż konsumenci coraz częściej korzystają z urządzeń przenośnych, wyszukując hasła w wyszukiwarce, szukając najbliższych informacji o przecenach. Rynek ten dynamicznie rośnie i warto już teraz pamiętać o jego roli. Motywem dominującym konferencji było wskazanie kierunków rozwoju strategii marketingowych w dobie nowych mediów.
Więcej na: ForumIAB
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: