Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Decydując się na promocję marki poprzez portale społecznościowe, warto dokładnie zapoznać się nie tylko z narzędziami, które one oferują, ale także czerpać z informacji, które można w nich znaleźć. Oto kilka przydatnych technik reklamowych do zastosowania w mediach społecznościowych, które mogą ułatwić Ci podejmowanie decyzji związanych z promocją Twojej marki.
Funkcja umożliwia tworzenie listy stron do obejrzenia. Z pomocą Pages to Watch możesz przygotować osobisty ranking interesujących Cię fanpage’ów marek na Facebooku, wraz z ich analizą obejmującą liczbę lajków i publikowanych postów oraz stopień zaangażowania użytkowników w danym tygodniu.
Wystarczy dodać do swojej listy marki, które mają znaczenie w interesującej Cię branży. Mogą to być fanpage’e firm, które świetnie promują się w social mediach, tych które są znane w Twoim otoczeniu oraz takich, które uchodzą za światowych liderów. Przeglądanie facebookowych profili danych marek, a także analiza pojawiających się na nich postów, to ogromne źródło inspiracji i pewnego rodzaju poradnik, który wskazuje jakiego rodzaju treści spotykają się z zaangażowaniem użytkowników.
Źródło: Buffer Blog
Okazuje się że zdjęcie opublikowane za pośrednictwem Instagrama spotyka się ze średnio 23% większym zaangażowaniem niż ta sama fotografia wrzucona na Facebooka. Posiadając taką wiedzę warto przestać ograniczać się jedynie do promocji marki na Facebooku i skorzystać z możliwości jakie dają inne media społeczne.
Więcej informacji na temat badania analizującego zaangażowanie w portalach społecznych oraz pokazującego w jaki sposób można je poprawić, znajdziesz pod tym linkiem.
To samo badanie ukazuje, że posty na Facebooku, w których użyto hasztagów cechowały się mniejszym zaangażowaniem niż te, w których zabrakło znacznika #. Ten rodzaj organizowania wiadomości, uznawanych przez niektórych za bardziej oryginalną formę emotikon, może i jest popularnym sposobem komunikacji internetowej, ale dedykowanym raczej takim portalom jak Twitter lub Instagram.
Pewnie zdarzyło Ci się opublikować na Facebooku post, który Twoim zdaniem był naprawdę dobry, ale spotkał się z małym zainteresowaniem. Spokojnie bo wcale nie musi to oznaczać, że jego treść była słaba. Prawdopodobnie problem leży po stronie czasu, a dokładniej – nieodpowiedniej godziny publikowania treści. Okazuje się że najlepszy czas na umieszczanie treści na swoim profilu na Facebooku to godzina pomiędzy 10 wieczorem a północą.
O tej porze dnia użytkownicy z reguły publikują mniej postów, dzięki czemu Twoje treści mają znacznie mniejszą konkurencję oraz zwiększoną widoczność, gdyż nie trafiają tak szybko na koniec tablicy z aktualnościami. Ponadto fakt, że o tej godzinie publikowanych jest znacznie mniej postów nie oznacza, że brakuje także aktywnych użytkowników, którzy są skłonni zareagować na Twoją wiadomość.
Niemniej warto jednak przeanalizować własną branżę i dostosować godziny publikowania postów zgodnie z preferencjami użytkowników, do których są adresowane.
Filmy są znacznie bardziej atrakcyjnym sposobem na przekazywanie treści niż zdjęcia, czy tym bardziej sam tekst. Oczywiście są też znacznie bardziej wymagającą formą jeżeli chodzi o ich przygotowanie oraz z reguły muszą przedstawiać wysokiej jakości treści. Jednak warto zastanowić się nad wprowadzeniem takiej formy komunikacji z użytkownikami, gdyż jak się okazuje materiały wideo stanowią niespełna 3% wszystkich treści publikowanych na Facebooku. Tak mała konkurencyjność sprawia, że szybko można wyróżnić się na tle innych marek oraz zwiększyć popularność swojego profilu.
I tutaj kolejna ciekawostka – według tego samego badania przeprowadzonego przez Buzzsumo wynika, że treści wideo publikowane bezpośrednio przez Facebooka, spotykają się z dużo większym zaangażowaniem niż filmy udostępniane poprzez YouTube. Warto o tym pamiętać, jeżeli zdecydujesz się na taką formę promocji.
Użytkownicy mediów społecznościowych są przyzwyczajeni do przetwarzania dużej liczby informacji oraz wyłuskiwania z nich tego, co jest dla nich naprawdę interesujące. Dlatego nie dziwi fakt, że im dłuższa jest publikowana treść, tym bardziej spada zaangażowanie użytkowników. Krótkie posty spotykają się z większą liczbą interakcji w porównaniu do swoich dłuższych odpowiedników.
Wniosek? Publikuj krótkie ale trafiające w sedno wiadomości, które możesz urozmaicić zdjęciem bądź wspomnianym wcześniej materiałem filmowym.
Wiele firm nie docenia potencjału jaki niesie z sobą tworzenie grup na portalach społecznościowych. Budowanie społeczności opartej wokół konkretnej branży czy też niszy może przynieść wiele korzyści, wśród których do najważniejszych należy m.in. zwiększenie wartości marki, łatwiejsza interakcja z użytkownikami oraz wzmocnienie wzajemnych relacji. Wszelkie informacje na temat tego w jaki sposób utworzyć grupę zainteresowań, znajdziesz w centrum pomocy Facebooka.
Kolejną funkcją, którą daje Ci Facebook jest możliwość przypięcia wybranego posta w górnej części swojej osi czasu. Znajdź post, który cieszył się największym zaangażowaniem użytkowników i wyróżnij wpis poprzez przeniesienie go na samą górę publikowanych treści.
Zastanawiasz się jakiego rodzaju posty najbardziej angażują użytkowników oraz skłaniają ich do interakcji? Oczywiście pytania. Wszyscy lubimy gdy ktoś liczy się z naszym zdaniem, pyta o radę czy też po prostu chce wysłuchać naszej opinii. Posty bazujące na pytaniach spotykają się z większym zaangażowaniem użytkowników niż np. publikowanie linków, zdjęć, filmów, a nawet kuponów rabatowych.
Liczba użytkowników Facebooka stale rośnie, podobnie jak jego potencjał reklamowy. Warto więc poświęcić trochę czasu na wybór najbardziej optymalnego sposobu komunikacji z jego użytkownikami, decydując się na wprowadzenie materiałów wideo, utworzenie właśnej grupy bądź publikowanie postów o konkretnych godzinach. Po pewnym czasie zaangażowanie użytkowników może przekształcić się w realne korzyści dla marki – nie tylko wizerunkowe, ale także sprzedażowe.
Źródła: Quicksprout, Buffer Blog, Centrum Pomocy Facebook, SlideShare, Newsweek
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: