Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 23.09.2015

Facebook może złamać karierę

Błąd nr 1: Gruba impreza!

Oczywiście nie ma nic złego w imprezowaniu ze znajomymi. Warto jednak zastanowić się nad tym, jakie zdjęcia z zakrapianego wieczoru lądują potem w sieci. Widok Ciebie uwiecznionego w niedwuznacznej sytuacji, z rozanielonym wyrazem twarzy i nieco „zmęczonego” może skutecznie zepsuć wizerunek profesjonalisty w swoim fachu, nad którym pracujesz. Jeśli lubisz dzielić się wydarzeniami z życia na Facebooku, zamieść wesołe zdjęcie z (początku!) imprezy.

 

Błąd nr 2: Narzekanie na pracę

Choć to najbardziej banalny błąd, wciąż popełnia go wiele osób. Postaw się na miejscu szefa lub rekrutera, który czyta niepochlebne opinie na temat miejsca pracy i kolegów. Komentarz zbędny.

 

Błąd nr 3: Udział w kontrowersyjnych dyskusjach

Facebook czy Twitter to narzędzia, za pomocą których najłatwiej jest przekazać swoje zdanie szerokiemu gronu osób. Dzielenie się poglądami jeszcze nigdy nie było tak proste. Klik i już. Dobrze jednak zachować powściągliwość, szczególnie w takich tematach jak polityka czy religia, bo to właśnie one często okazują się iskrą zapalną międzyludzkich konfliktów. I nie chodzi tylko o to, że możesz nie pasować do światopoglądu szefa czy osoby rekrutującej. Wstawiając w sieci niewybredne komentarze możesz zostać odebrany jako osoba niekulturalna i konfliktowa.

 

Błąd nr 4: Hej, to ja! O! I znowu ja!

Jeżeli nie potrafisz przeżyć godziny bez wstawienia posta lub twitta – uważaj. Przeglądający Twoją „ściankę” rekruter może odnieść wrażenie, że nic innego w życiu nie robisz, a to oznacza tylko jedno: w pracy też się nie powstrzymasz. Lepiej dodać jedno, inspirujące i ciekawe zdjęcie, niż kilkanaście infantylnych.

 

Błąd nr 5: Facebook w pracy

Jeżeli Twoja praca nie wymaga aktywności w serwisach społecznościowych, odłóż przeglądanie prywatnych kont na swój czas wolny. Portale społecznościowe to niestety prawdziwy złodziej czasu. Zaglądając tam z pozoru tylko na chwilę, tracimy tak naprawdę sporą część dnia, a zaległości służbowe same się nie nadrobią. Człowiek o rozproszonej uwadze pracuje mniej efektywnie.

 

Specjaliści od rekrutacji od dawna wykorzystują popularność portali społecznościowych. Nie ma prostszej metody na sprawdzenie kandydata, niż wpisanie go w wyszukiwarkę. Warto zadbać o to, by nie skompromitować się na starcie błahostką, która może podważyć wizerunek profesjonalnego i godnego zaufania człowieka. Oczywiście można chronić swoje konto odpowiednimi ustawieniami prywatności, ale prędzej czy później nowi „znajomi” poznają Twoje prawdziwe oblicze. Wśród licznych badań znaleźć można statystykę, zgodnie z którą w Polsce nawet 70% kandydatów traci szansę na zatrudnienie tylko dlatego, że pracodawcy nie spodobało się to, co znalazł w sieci na ich temat.

 

 

 

Źródła:

Socialpress.pl

Kariera.pracuj.pl

Gazeta Prawna

Mem: memy.pl

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55