Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 19.08.2009

Edukacyjny biznes. Część Piąta.

Nie mamy cienia wątpliwości – linki sponsorowane Google AdWords to efektywna, przynosząca realne zyski forma promocji w Internecie. Aby nie opierać tej tezy jedynie na słownych tezach, przytoczymy przykład jednej ze szkół wyższych z Poznania, która zdecydowała się na prowadzenie kampanii linków sponsorowanych. Prezentowany poniżej przykład wyraźnie uwydatnia największe zalety reklamy Google AdWords, czyli skuteczność i łatwą mierzalność działań promocyjnych.

Wyższa szkoła z Poznania w okresie wakacyjnym (lipiec–sierpień 2009) zdecydowała się na prowadzenie intensywnej kampanii za pośrednictwem linków Google AdWords. Jakie są tego efekty? W samym tylko lipcu na wyrażenia „studia w Poznaniu” strona szkoły wyższej zanotowała 186 wejść. Po wpisaniu frazy „Poznań studia” witrynę opisywanej placówki zdecydowało się odwiedzić 109 internautów. To zestawienie miesięczne.

Jak wygląda sytuacja z promocją w ciągu jednego dnia tegorocznych wakacji? Otóż w sobotę 15 sierpnia 2009 roku strona szkoły uzyskała 800 wyświetleń reklam na wyrażenia związane z jej ofertą edukacyjną i dokładnie 49 wejść na swoją stronę. Na marginesie wspomnimy, że była to sobota przedłużonego wolnego weekendu, który to nie sprzyja poszukiwaniom nowych dróg edukacyjnych przez młodych ludzi. A jednak – wakacje pokazują swoje najpiękniejsze oblicze, a szkoła wyższa, korzystająca z siły linków sponsorowanych, notuje kolejne wejścia na swoją stronę.

Nie mamy danych, ilu studentów od października 2009 rozpocznie edukację w opisywanej szkole wyższej dzięki kampanii Google AdWords. Nikt jednak nie ma takich informacji. Witryna szkoły wyższej to nie sklep, w której da się zbadać konwersję, czyli stosunek liczby wejść do dokonanych zakupów na witrynie. Jednakże 3 744 (stan na 19.31 w niedzielę 16 sierpnia 2009) wejść na stronę przez linki sponsorowane pozwala przypuszczać, że liczne grono świeżo upieczonych studentów wkroczy w mury uczelni dzięki prowadzeniu kampanii Google AdWords przez szkołę wyższą z Wielkopolski.

Google AdWords to reklama, która przynosi łatwo mierzalne efekty. Konkretne wyniki odwiedzin strony internetowej wypierają typowe, w przypadku innych form reklamy, przypuszczenia o rezultatach działań promocyjnych. Linki sponsorowane to skuteczna forma reklamy w Internecie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55