Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Nie mamy cienia wątpliwości – linki sponsorowane Google AdWords to efektywna, przynosząca realne zyski forma promocji w Internecie. Aby nie opierać tej tezy jedynie na słownych tezach, przytoczymy przykład jednej ze szkół wyższych z Poznania, która zdecydowała się na prowadzenie kampanii linków sponsorowanych. Prezentowany poniżej przykład wyraźnie uwydatnia największe zalety reklamy Google AdWords, czyli skuteczność i łatwą mierzalność działań promocyjnych.
Wyższa szkoła z Poznania w okresie wakacyjnym (lipiec–sierpień 2009) zdecydowała się na prowadzenie intensywnej kampanii za pośrednictwem linków Google AdWords. Jakie są tego efekty? W samym tylko lipcu na wyrażenia „studia w Poznaniu” strona szkoły wyższej zanotowała 186 wejść. Po wpisaniu frazy „Poznań studia” witrynę opisywanej placówki zdecydowało się odwiedzić 109 internautów. To zestawienie miesięczne.
Jak wygląda sytuacja z promocją w ciągu jednego dnia tegorocznych wakacji? Otóż w sobotę 15 sierpnia 2009 roku strona szkoły uzyskała 800 wyświetleń reklam na wyrażenia związane z jej ofertą edukacyjną i dokładnie 49 wejść na swoją stronę. Na marginesie wspomnimy, że była to sobota przedłużonego wolnego weekendu, który to nie sprzyja poszukiwaniom nowych dróg edukacyjnych przez młodych ludzi. A jednak – wakacje pokazują swoje najpiękniejsze oblicze, a szkoła wyższa, korzystająca z siły linków sponsorowanych, notuje kolejne wejścia na swoją stronę.
Nie mamy danych, ilu studentów od października 2009 rozpocznie edukację w opisywanej szkole wyższej dzięki kampanii Google AdWords. Nikt jednak nie ma takich informacji. Witryna szkoły wyższej to nie sklep, w której da się zbadać konwersję, czyli stosunek liczby wejść do dokonanych zakupów na witrynie. Jednakże 3 744 (stan na 19.31 w niedzielę 16 sierpnia 2009) wejść na stronę przez linki sponsorowane pozwala przypuszczać, że liczne grono świeżo upieczonych studentów wkroczy w mury uczelni dzięki prowadzeniu kampanii Google AdWords przez szkołę wyższą z Wielkopolski.
Google AdWords to reklama, która przynosi łatwo mierzalne efekty. Konkretne wyniki odwiedzin strony internetowej wypierają typowe, w przypadku innych form reklamy, przypuszczenia o rezultatach działań promocyjnych. Linki sponsorowane to skuteczna forma reklamy w Internecie.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: