Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:20 min Ikona 04.08.2009

Edukacyjny biznes. Część Druga

Nie sposób ocenić – na ile reklama konwencjonalna (ulotki, banery i spoty) skutecznie przyciąga maturzystów w mury uczelni. Jak bowiem wyliczyć skuteczność promocji prowadzonej na ulicach miast? Metodą naturalistycznego doświadczenia?

Konieczne więc będzie przeszukanie wszystkich koszy na śmieci, licząc, że nie każda z dziesięciu tysięcy (ilość przykładowa) ulotek trafiła do śmietnika. Można również poddać wnikliwej analizie ulotki znalezione w koszu, i ocenić – czy ów przechodzień, który otrzymał ulotkę, ją przeczytał czy nie? A jeśli już się z nią zapoznał, to czy przeczytał ją ze zrozumieniem? Czy nazwa szkoły zapadła mu w pamięć? Pytań wiele, odpowiedzi brak.

Reklama banerowa to reklama największa rozmiarem; największa ceną i podobnie jak reklama ulotkowa – sprawiająca największą trudność w ocenie skuteczności przekazu promocyjnego. Nie tyle bowiem treść billboardu jest istotna, ale miejsce, gdzie znajduje się ów baner. I nie chodzi tutaj tylko o ulice w centrach miast, ale o ulice, po których przemieszczają się rzeczywiście zainteresowani treścią reklamy – potencjalni klienci. Czy w środku lata reklama billboardowa „ustawiona” w centrum miasta przynosi zakładane efekty? Czy może lepiej byłoby ją wystawić w kurortach nadmorskich, na Mazurach i w górach? Znów trudno ocenić – na ile sprawdza się reklama billboardowa. Na pewno billboard tworzy markę firmy, którą prezentuje. Ale czy przedstawia ofertę szczegółowo, odpowiadając na konkretne pytania zainteresowanych? Na pewno nie. Ogranicza się jedynie do komunikatu o treści: „jesteśmy obecni na rynku”, a co dalej… kliencie zastanawiaj się sam.

Jedna z największych szkół prywatnych z Poznania, zachęcając maturzystów do wstąpienia w jej mury, wystawiła w centrum miasta baner reklamowy. W treści baneru szkoła gastronomii stała się szkołą gastronimii. Można jedynie domniemywać – czy było to drobne przeoczenie, błąd drukarski, a może nieudolność koncepcji? Puszczając w niepamięć pomyłkę twórców baneru, trzeba wyraźnie zaznaczyć, że reklama billboardowa nie dopuszcza żadnych poprawek. Co raz zostało napisane, dopóki skrawek ściany przysługuje, trwać będzie. Zmiany redakcyjne na billboardzie nie wchodzą w grę.

Każda z opisanych powyżej form promocji charakteryzuje się dużą umownością. Materiały reklamowe są dostępne, ale na dużą skuteczność można się jedynie umawiać.

O zwycięstwie krótkiej formy nad zbędną treścią, i akcji promocyjnej „Sezon na zysk”, która skutecznie zapełnia sale wykładowe jednej z poznańskich szkół – w następnej części edukacyjnego biznesu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55