Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Banery reklamowe to najczęstsze i najdroższe sposoby promowania szkół wyższych. W centrach miast aż roi się od billboardów sławiących przymioty prezentowanej placówki edukacyjnej. „Studiując u nas będziesz uśmiechnięty tak jak my” – zdają się mówić osoby prezentowane na billboardach. Albo: „wstępując w nasze progi masz szansę na egzotyczną wycieczkę” – obwieszcza kolejna reklama. Co ma studiowanie do wycieczek w dalekie zakątki świata? Tego reklama już nie tłumaczy.
Billboard to reklama droga. Koszt jej prezentowania to zazwyczaj kilkadziesiąt tysięcy złotych. Nie wliczając w to oczywiście kosztów przygotowania całej koncepcji promowania przez wynajętą wcześniej agencję reklamową.
Billboard nie toleruje zmian. Żaden błąd korekty się nie doczeka. Chyba, że mamy do czynienia z billboardem dynamicznym, jednak nie jest to zbyt częsty sposób reklamowania szkół. Treść linku sponsorowanego Google AdWords można zmieniać na bieżąco, i to setki razy. Skoro już zaczęliśmy, to kontynuujmy dalej. Czas na:
Billboard kontra linki sponsorowane; potyczka o honor reklamy konwencjonalnej
Banery, podobnie jak wspomniane wcześniej ulotki, są metodą promocji, która ma wiele wad. Przede wszystkim billboardy trafiają w dużej mierze do osób niezainteresowanych ich treścią. Mają również ograniczony zasięg – terytorialny oraz czasowy. Nie informują o wszystkich ważnych częściach oferty firm (w tym wypadku szkoły wyższej). O konkretnym wskaźniku skuteczności promocji za pośrednictwem baneru reklamowego także trudno mówić. Kolorowy billboard może przyciąga maturzystów w mury uczelni, a może ich od nich odrzuca. Nie wiadomo.
Na tle billboardu reklamowego kampania linków sponsorowanych wygląda wręcz imponująco. Reklama Google AdWords nie ma ograniczeń. Linki promocyjny szkoły jest tak samo dostępny dla mieszkańca Poznania, jak i dla mieszkańca dalekiej Australii. Linki sponsorowane trafiają jedynie do realnie zainteresowanych ofertą prezentowaną przez krótki tekst reklamy (link). Cena linku sponsorowanego oscyluje zazwyczaj wokół kwot: kilkadziesiąt groszy – kilku złotych. Reklama sponsorowana widoczna jest zawsze. Nawet najczarniejsza noc jesienna nie zakryje treści linka. Mało tego – przy skutecznie prowadzonej kampanii link może trafić na pole podświetlane przez Google.
Baner reklamowy musi czekać na swoją kolej, aby trafić na dobrze eksponującą ścianę w mieście. Link sponsorowany ma to miejsce zapewnione i nikomu ustępować nie musi. Wystarczy umiejętnie prowadzić kampanię Google AdWords.
Wypada tylko nadmienić, żeby wszystko było jasne – linki sponsorowane Google miażdżą konkurencyjne metody reklamy. Nic dodać, nic ująć. W ostatniej części edukacyjnego biznesu… czas na dowody skuteczności reklamy AdWords. A dowody mamy porażające.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: