Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:15 min Ikona 12.01.2009

Dwa plus jeden równa się sześć

Połączenie dwóch bardzo skutecznych metod promocji daje skuteczność wyższą niż suma skuteczności każdej z tych metod stosowanych osobno. Ten zadziwiający efekt w marketingu nosi różne nazwy – od „efektu surround” przez „efekt synergii” do – co oddaje sedno sprawy – „efektu kompensacji”.

Obrazują to badania dotyczące wzrostu kluczowych parametrów strony internetowej przy zastosowaniu strategii reklamowej „z dopalaczem”: gdy wzmocnimy kampanię SEO (pozycjonowania) kampanią linków sponsorowanych:

Wykres ukazuje, jak połączenie usługi pozycjonowania z reklamą linków sponsorowanych wzmacnia wyniki wskaźników – np. częstotliwość odwiedzin na stronie wzrasta o 92 proc., zamówienia o 45 proc.
(źródło: ComScore)

Prowadząc kampanię linków sponsorowanych możemy oczekiwać średnio 10 kliknięć na 100 wyświetleń. Przy obecności naszej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania możemy liczyć średnio na 20 kliknięć na 100 wyświetleń. Połączenie obu wspomnianych kampanii reklamowych w wyszukiwarkach daje 60 kliknięć.

Paradoksalnie, z sumy 20 + 10 otrzymujemy więc 60 . Z czego to wynika? Przede wszystkim, mamy tu do czynienia z uwarunkowaniem ilościowym: nazwa firmy, adres witryny pojawia się w wynikach znacznie częściej, bo zarówno w linkach organicznych, jak i linkach sponsorowanych. Co więcej, taka wzmocniona promocja w Sieci wyróżnia się znacznie wyższą jakością: kreujemy markę, jej świadomość, budujemy siatkę skojarzeń i komunikujemy odbiorcy: „to jest firma na najwyższym poziomie”.

Duże znaczenie ma tutaj fakt, iż naturalne wyniki mają dla konsumenta walor obiektywnej informacji. Jeśli zatem firma reklamuje się przy pomocy linków sponsorowanych, a jednocześnie jest widoczna w niepłatnych wynikach, internauta odbiera komunikat podprogowy: „reklama mówi prawdę, ta firma jest godna zaufania”. Zresztą, to wcale nie jest charakterystyczne tylko dla Internetu (choć tutaj skutki są najłatwiej policzalne). Wyobraźmy sobie, że jesteśmy na miejscu specjalisty od marketingu w słynnym domu mody i zastanawiamy się nad kanałem promocji najnowszego zapachu. Czy specjalista może pozwolić sobie tylko na zamieszczenie reklamy na billboardzie? Albo tylko na czwartej okładce trendowego czasopisma? Potoczna obserwacja wskazuje, że konsumenci potrzebują skumulowanych bodźców, pojedyncze podniety mogą nie skłonić ich do zakupu. Stąd reklamom zapachu będzie towarzyszyć seria publicystyczna lub poradnikowa oraz próbki zapachu. Czytelnik bądź czytelniczka muszą zostać pobudzeni na różny sposób: zmysłowo, poprzez wysmakowaną fotografię modelki otoczonej nowym zapachem, i intelektualnie – poprzez ekspertyzę, felieton bądź racjonalizowanie przywiązania do luksusowych marek („to poprawia nastrój”, „to podkreśla tajemniczą kobiecą naturę”, „to pomaga uwodzić”). Przykładów wzmacniania reklamy można znaleźc znacznie więcej. Nawet reklamy wody mineralnej są uzupełnione całą kampanią na temat zdrowotnych właściwości wody („wypijaj minimum 2 litry dziennie, by oczyścić organizm, schudnąć, mieć piękniejszą cerę, lepszą przemianę materii, hamować głód, wypłukiwać toksyny”). Czy choćby promocja zwykłej sobie czekolady wzmacniana jest fachowymi wskazówkami na temat antydepresyjnych i antymiażdżycowych właściwości magnezu zawartego w kakao… Co ciekawe, klienci zdają sobie sprawę z tego, że „obiektywne teksty eksperckie” mają coś wspólnego z marketingiem, ale ponieważ potrzebują zasadnych przesłanek, by pójść na zakupy – przyjmują je na wiarę. I kupują. Skutkiem połączenia reklamy z dobrze skonstruowanym tekstem PR-owym jest po prostu znacznie wyższa skłonność do zakupów. W wyszukiwarkach kompensowanie SEM przez SEO (i na odwrót) jest ni mniej, ni więcej, jak właśnie łączeniem reklamy z informacją.

 

Źródła:

The Role of Search in BtoB Buying Decisions, Enquiro and Marketing Sherpa

ICROSSING SEARCH SYNERGY NATURAL & PAID SEARCH SYMBIOSIS).

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55