Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 17.12.2009

Dwa miliony osób zrobi świąteczne e-zakupy

E-zakupyW jednej z księgarni zauważyłam, że ogonek klientów do miejsca odbioru zamówień internetowych jest dwa razy dłuższy niż do kasy tradycyjnej – ludzie ledwo mają czas na stanie w tych kolejkach, tym chętnie więc poszukali produktu i kupili go przez Internet.

Gorączka przedświąteczna jest w stadium rozwoju, kulminację zaobserwujemy zapewne w przedświąteczny weekend i tzw. niedzielę handlową, gdy spóźnialscy rodzicie (tzn. Święci Mikołajowie) i cała reszta społeczeństwa przypuści szturm na sklepy i galerie handlowe – oraz sklepy internetowe – w poszukiwaniu oryginalnego prezentu pod choinkę. Ruch jest wszędzie, także w wyszukiwarce. W każdej branży oferującej dobra konsumpcyjne trwa licytowanie się w promocjach, rabatach, wyjątkowej ofercie gwiazdkowej.

Jak wynika z badań D-Link Technology Trend, realizowanych przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na grupie 1006 osób w wieku 15-75 lat, w tym roku w Sieci świąteczne zakupy zrobi 2 mln Polaków. Do najchętniej kupowanych tą drogą produktów należą kosmetyki, odzież, płyty, zabawki, książki i filmy. Internauci wybór e-sklepów zamiast tradycyjnych centrów handlowych, księgarni czy butików argumentują: atrakcyjnością cen w sklepach online (56%), wygodą – nie trzeba wychodzić z domu (53%), bogatą ofertą dostępną w Internecie.

Badania wskazują, że spadek koniunktury gospodarczej wpłynął także na skalę obrotów e-sklepów, z drugiej jednak strony rośnie grupa wiernych klientów, dla których zakupy w Sieci to codzienna praktyka, nie okazjonalne zjawisko.

Wiele przedsiębiorstw przedświąteczną akcję reklamową skoncentrowało w wyszukiwarkach, w postaci kampanii linków sponsorowanych. Głównie reklamują się branże: kosmetyczna, jubilerska, wydawnicza, hotelarska. Zależnie od możliwości logistyczno-zaopatrzeniowych, akcje AdWords są zaplanowane do 18 grudnia bądź do ostatnich dni przed Gwiazdką. Tysiące internautów jeszcze nie zaczęło nerwowego klikania w poszukiwaniu prezentu na ostatnią chwilę…

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55