Ikona 04:00 min Ikona 08.02.2018

Śledź trendy i korzystaj!

 

Trendy Google to darmowe, ale zdaniem niekórych najbardziej niedocenione narzędzie SEO. Z jego pomocą możesz badać zainteresowanie swoją branżą w danym miesiącu, zbierać cenne informacje dotyczące aktualnych nastrojów społecznych, a także sprawdzać, co cieszy się popularnością w sieci i czego szukają jej użytkownicy (czy wiesz, że dla Polaków najważniejszą kwestią zeszłego roku okazało się… suszenie grzybów?). Analiza danych pozwoli Ci na stworzenie interesującego contentu, który może wesprzeć działania pozycjonerskie. Dzięki Trendom Google:

 

Znajdziesz pomysły na słowa kluczowe

 

Zajmujesz się branżą grzewczą? Sprawdź, jakich fraz używają użytkownicy, aby odnaleźć odpowiednią firmę. Będzie to „opał” czy raczej „węgiel”? Użyj porównywarki haseł, aby przekonać się, które ze słów pojawia się w wyszukiwarce częściej i na tym buduj content. Poniżej wykresu znajdziesz również ramkę z podobnymi wyszukiwaniami. I słowa kluczowe do pozycjonowania masz na tacy!

Zyskasz temat

 

Nie masz pomysłu na tekst? Sprawdź, które wątki zyskują popularność i spróbuj to wykorzystać. Oczywiście nie każde hasło będzie odpowiadało Twoim potrzebom, ale możliwości są naprawdę szerokie. W ten sposób stworzysz nie tylko aktualny, ale także atrakcyjny content, który może przysłużyć się pozycjonowaniu.

Przykład? Jeśli działasz w branży finansowej, wspomnij na blogu o aktualnościach dotyczących Jednolitego Pliku Kontrolnego. Jeśli prowadzisz sklep sportowy, informacja o rezygnacji Aliny Wojtas z kariery szczypiornistki będzie elektryzującą wiadomością dla Twoich fanów na Facebooku.

Przygotujesz ofertę

 

Trendy Google pomogą Ci przekonać się, co wolą użytkownicy sieci, w tym również co chętniej kupią lub co zajmuje wyższe pozycje w wyszukiwarce. Proste porównanie: koty i psy. Wielbicieli których czworonogów jest więcej? Wykres nie pozostawia złudzeń i wiesz już, że to właśnie koty mają władzę nad światem.

Inny przykład. Myślisz o poszerzeniu asortymentu o damską galanterię skórzaną? Skorzystaj z porównywarki fraz aby sprawdzić, czego częściej poszukują użytkownicy: czy będą to kopertówki, czy może raczej listonoszki. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co wciąż jest na topie, a co lepiej przecenić.

 

Znajdziesz grupę docelową

 

Warto pamiętać, że Trendy Google mówią nie tylko co, ale także gdzie. Dzięki filtrom możesz dopasowywać wyszukiwania do konkretnego miejsca na świecie. Wiemy, że Super Bowl to temat numer jeden z USA, ale czy podobnie jest w Kanadzie czy Australii? A skoki narciarskie? Bardziej fascynują mieszkańców Pomorza czy południowej Polski?

Z mapy poglądowej można wyłuskać wiele pożytecznych informacji i w pewien sposób wykorzystać je do własnych celów – mogą okazać się pomocne, jeśli myślisz o otwarciu sklepu w województwie, w którym zapotrzebowanie na Twój produkt jest nieco większe.

Opracujesz strategię marketingową

 

Wiele wyszukiwanych w sieci wyrażeń ma charakter cykliczny. Trendy Google stanowią więc doskonałe narzędzie do tego, aby sprawdzić, kiedy dane zjawisko cieszy się większą popularnością i zarazem czy znajduje się wyżej w wynikach wyszukiwarki.

Prowadzisz biuro podróży? Sprawdź, czy kierunek, na którym Ci zależy, jest chętnie obierany przez turystów w ciągu całego roku czy w wybranych miesiącach. Myślisz o rozpoczęciu działalności w branży ślubnej? Dowiedz się, kiedy pary rozpoczynają poszukiwania sukni ślubnych.

 

Traktuj Trendy Google jak wsparcie (i nic ponadto)

 

Pozyskiwanie wiedzy z narzędzia Trendy Google może nieść ze sobą korzyści dla pozycjonowania oraz rozwoju Twojej marki, należy jednak czynić to ze zdrową rezerwą. Pamiętaj, że informacje opierają się na danych statystycznych i nie należą do najdokładniejszych. Poza tym to, co prezentuje Google, bazuje na wartościach względnych. Nie znajdziesz więc informacji np. o konkretnej liczbie wyszukiwań danego hasła.

Bez obaw możesz jednak wykorzystać tę wiedzę do tego, aby rozpocząć działania marketingowe, stworzyć ciekawy content i zarazem wpłynąć na lepsze pozycjonowanie. Trendy zainspirują Cię do stworzenia tekstu na bloga, wpisu na Facebooka, contentu na stronę lub oferty sprzedażowej dopasowanej do aktualnych wyszukiwań. Zawsze warto być na bieżąco, a Trendy Google są do tego doskonałym narzędziem.

Źródła: Trendy Google, Search Engine Journal, Pomoc Google, doświadczenie własne.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Searcher Task Accomplishment – wymagające dziecko User Experience Ikona 09:05 min 13.03.2018 Search Task Accomplishment narobił wokół siebie sporo szumu jeszcze w 2017 roku, a w 2018 nadal nie stracił na znaczeniu. Nadając nowe oblicze User Experience, STA zmusza nas do przewidywania wszystkich, nawet tych najmniejszych i najbardziej ukrytych potrzeb użytkowników. Naszym podstawowym zadaniem jest po prostu je spełnić. Jeżeli my tego nie zrobimy, zrobi to konkurencja... Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego Twoja strona internetowa potrzebuje naprawdę dobrego menu? Ikona 07:45 min 26.07.2018 Wejście zarówno do restauracji, jak i na stronę internetową zaczynamy od przejrzenia menu. Dlaczego? Bo dzięki niemu w szybki sposób możemy zapoznać się z ofertą i zadecydować o tym, co dalej – zostajemy czy wychodzimy? Dlatego warto poświęcić trochę czasu, by przygotować naprawdę dobre menu. „Dobre”, czyli takie, które będzie przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Strony AMP – z korzyścią dla użytkownika i webmastera Ikona 04:25 min 31.01.2018 Bez wątpienia gigantowi z Mountain View zależy na użytkownikach Internetu mobilnego. Świadczy o tym zarówno praca nad indeksem mobile first, jak również projekt AMP, któremu przewodniczy. W związku z tym, że już wkrótce, tj. od lutego 2018r. Google będzie krytycznym okiem patrzeć na zawartość stron AMP, zachęcamy do bliższego zapoznania się z projektem – jego założeniami oraz wytycznymi dla tego standardu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700