Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Kierowanie lokalne – te i inne zaawansowane techniki prowadzenia kampanii reklamowych w ramach usługi Google AdWords są podstawą do badań nad najbardziej interesującym dla firm parametrem – stopą zwrotu z inwestycji (ROI). Wiadomo już, że dzięki prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych firmy docierają do starannie wyselekcjonowanej grupy docelowej. Podstawą do dalszych analiz jest więc badanie dotyczące ustalania strategii kampanii tak, aby jeszcze bardziej „wyśrubować” jej efektywność.
Jakie znamy mechanizmy dostosowania kampanii linków sponsorowanych do specyficznych wymogów reklamowych? W wielu krajach odkrywa się korzyści z geotargetowania, co w przypadku interesujących nas tutaj reklam AdWords jest tworzeniem wspomnianych kampanii lokalnych, w efekcie których reklamy wyświetlają się w ściśle określonej lokalizacji geograficznej.
Okazuje się, ze wraz z zawężeniem grupy docelowej przez kierowanie lokalne może wzrosnąć jakość przekazu reklamowego AdWords, a co a tym idzie, także ROI. Jak to zrobić? Korzystne budżetowo rezultaty daje bądź używanie w tekstach reklamowych konkretnych nazw geograficznych, bądź wyświetlanie linków tylko użytkownikom z określonej lokalizacji. Jak donosi magazyn BtoB Magazine for Marketing Strategists, dzięki prowadzeniu kampanii zorientowanej lokalnie możliwe jest zaoszczędzenie do 20% wydatków reklamowych! Warto również podkreślić, iż klienci poszukujący produktów lub usług już ukierunkowani na dany region, to zazwyczaj klienci będący na zaawansowanym etapie decyzji o zakupie – a więc startujący już do zakupu…
Oczywiście, kierowanie lokalne to rozwiązanie idealne dla firm, które chcą podbić lokalny rynek – na przykład dla właściciela miejskiej pizzerii czy mieszkań pod wynajem w konkretnym miejscu. Specjalista AdWords w odpowiednim wypadku podpowie możliwość takiego kierowania – a stosownie do celu marketingowego wskaże także inne opcje zawężenia grupy docelowej.
Źródło: Btonline
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: