Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 19.04.2018

Dialog nowej generacji – sekret rosnącej popularności chatbotów

Automatyczni asystenci przypominają trochę obsługę salonów odzieżowych. Ledwie tylko znajdziesz się na stronie, a oni już witają Cię, oferują swoją pomoc i gotowi są odpowiadać na wszystkie pytania. Ich funkcje bywają różne – od bezpośredniej sprzedaży, przez zapoznawanie z newsami, aż do celów stricte rozrywkowych i budowania więzi z marką. Wszystkie mają jednak jeden cel – jak najdłużej zatrzymać użytkownika na stronie, przyciągnąć jego uwagę i zmotywować do pożądanego działania.

Technologiczna Telepatia

 

Porozumiewanie się z użytkownikami umożliwia chatbotom połączenie sztucznej inteligencji i optymalizacji. Ich mechanizm jest czymś w rodzaju komunikacyjnego pozycjonowania: na podstawie najczęściej zadawanych pytań i zawartych w nich słów kluczowych, formułowana jest pula reakcji. Tak naprawdę komputer zna już wszystkie odpowiedzi, zanim jeszcze zdążysz zadać pytanie i nie ma to nic wspólnego z czytaniem w myślach.

Oczywiście takie rozwiązanie ma swoje ograniczenia, których nie da się przeskoczyć – kiedy chatbot nie rozpozna problemu, zaproponuje użytkownikowi rozmowę z prawdziwym, nie-wirtualnym konsultantem.

Na czym zyskujemy jako rozmówcy chatbotów?

Jako klienci lubimy, kiedy poświęca nam się czas i uwagę. Boty nie każą długo czekać na odpowiedzi, konwersację z nimi można w dowolnym momencie przerwać, a co najważniejsze nie zdarza im się gorszy dzień i nie odreagowują na nikim złego humoru.

Abstrahując jednak od osobistych wrażeń, obecność chatbotów jest dla wielu użytkowników dużym ułatwieniem, zwłaszcza dla tych, którzy w sieci nie poruszają się swobodnie i potrzebują nieco wsparcia.
Z ich pomocą dużo prostsze jest zrobienie rezerwacji w restauracji, zabukowanie samolotu, czy wypełnienie zeznania podatkowego. Służą też one fachowymi poradami. Przykładem mogą być chatboty Sephory, które pomagają użytkowniczkom w doborze odpowiednich kosmetyków lub pytają o stylizację, do której dopasować trzeba elementy makijażu.

Każda przeprowadzona rozmowa jest też szansą dla samego bota – tak samo jak człowiek „uczy się” on swojego rozmówcy i zapamiętuje dokonywane przez niego wybory, co pozwala mu na usprawnienie własnego działania.

Chatboty jako źródło zysku dla pracodawców
 

Boty nigdy nie zastąpią prawdziwego biura obsługi klienta, na pewno pomogą jednak w zredukowaniu kosztów związanych z jego utrzymaniem i ograniczeniu liczby zatrudnionych konsultantów. Wirtualni asystenci z powodzeniem używani są podczas mechanizmów rekrutacyjnych – za pomocą kilku kluczowych pytań są w stanie wyselekcjonować odpowiednią grupę kandydatów, którym oszczędzają wypełniania skomplikowanych formularzy.

Wykorzystywanie botów może wspierać pozycjonowanie w poprawianiu widoczności firmy w sieci. Zainstalowane w aplikacjach o zasięgu tak globalnym jak Messenger, dają możliwość dotarcia do dużo większej liczby odbiorców i kreują wizerunek przedsiębiorstwa nie tylko przyjaznego klientowi, ale również nowoczesnego. Wszak nie każda strona zaoferowała już swoim odwiedzającym możliwość „pogawędzenia” z najnowszą zdobyczą techniki.

Podsumowanie

Zanim będziemy w stanie porozmawiać z piekarnikiem, niczym z najlepszym przyjacielem upłynie jeszcze pewnie trochę czasu, jednak chatboty z pewnością są zwiastunem nadejścia nowej epoki w dziedzinie komunikacji marketingowej. Sztuczna inteligencja skrywa w sobie olbrzymi potencjał, który my, użytkownicy sieci i dostawcy usług, dopiero uczymy się wykorzystywać.

Żródła: Nowy Marketing 1, 2, 3

 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55