Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:30 min Ikona 14.08.2008

Demografia Internetu: Pokolenia On-Line

Panuje powszechne przekonanie, iż Internet jest domeną ludzi młodych. Tak było być może jeszcze kilka lat temu, jednak wraz z obejmowaniem przez globalną sieć kolejnych sfer życia, udział w niej musiał stać się powszechny i niezależny od wieku internautów. Jak faktycznie kształtuje się struktura wieku korzystających z Internetu?

Próbą odpowiedzi na to pytanie jest raport Pew Internet, niezależnej organizacji badawczej zajmującej się społecznym wpływem tego środka przekazu. Reprezentacyjnemu telefonicznemu badaniu poddanych zostało ponad 6 tysięcy amerykańskich internautów. Internet okazał się być medium przyjaznym dla bardzo szerokiej grupy wiekowej: aż 80% badanych poniżej 40. roku życia korzysta z Internetu, a dla przedziału wiekowego 40-69 lat liczba ta przekracza 50% procent. Odsetek internautów spada dopiero po 70. roku życia.

Demografia Internetu Odsetek internautów według wieku. Źródło: Raport Pew Internet. 

Oczywiście, zróżnicowanie będzie również dotyczyło rodzaju aktywności podejmowanej przez internautów różnych pokoleń. Jak można się, domyślić nastolatki (12-17 lat) spędzają najchętniej czas na grach online (81%), korzystaniu z komunikatorów internetowych (75%) i ściąganiu muzyki (51%). Ulubione aktywności bardziej dojrzałych internautów (29-40 lat) to czytanie i wysyłanie e-maili (92%), czytanie newsów na portalach informacyjnych (76%) oraz wyszukiwanie informacji o nowych produktach (80%). Seniorzy (51-59 lat) natomiast lubią zamawiać wycieczki (64%), interesują się zdrowiem (84%) i robią zakupy online (67%).

Bez najmniejszej wątpliwości można więc stwierdzić, iż Internet wkraczając pod strzechy, przekroczył granice demograficzne, wiek przestał być barierą w dostępie do niego, a jedynie stał się naturalnym czynnikiem różnicującym sposób spędzania czasu.

Źródło: Pew Internet

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55