Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Panuje powszechne przekonanie, iż Internet jest domeną ludzi młodych. Tak było być może jeszcze kilka lat temu, jednak wraz z obejmowaniem przez globalną sieć kolejnych sfer życia, udział w niej musiał stać się powszechny i niezależny od wieku internautów. Jak faktycznie kształtuje się struktura wieku korzystających z Internetu?
Próbą odpowiedzi na to pytanie jest raport Pew Internet, niezależnej organizacji badawczej zajmującej się społecznym wpływem tego środka przekazu. Reprezentacyjnemu telefonicznemu badaniu poddanych zostało ponad 6 tysięcy amerykańskich internautów. Internet okazał się być medium przyjaznym dla bardzo szerokiej grupy wiekowej: aż 80% badanych poniżej 40. roku życia korzysta z Internetu, a dla przedziału wiekowego 40-69 lat liczba ta przekracza 50% procent. Odsetek internautów spada dopiero po 70. roku życia.
Odsetek internautów według wieku. Źródło: Raport Pew Internet.
Oczywiście, zróżnicowanie będzie również dotyczyło rodzaju aktywności podejmowanej przez internautów różnych pokoleń. Jak można się, domyślić nastolatki (12-17 lat) spędzają najchętniej czas na grach online (81%), korzystaniu z komunikatorów internetowych (75%) i ściąganiu muzyki (51%). Ulubione aktywności bardziej dojrzałych internautów (29-40 lat) to czytanie i wysyłanie e-maili (92%), czytanie newsów na portalach informacyjnych (76%) oraz wyszukiwanie informacji o nowych produktach (80%). Seniorzy (51-59 lat) natomiast lubią zamawiać wycieczki (64%), interesują się zdrowiem (84%) i robią zakupy online (67%).
Bez najmniejszej wątpliwości można więc stwierdzić, iż Internet wkraczając pod strzechy, przekroczył granice demograficzne, wiek przestał być barierą w dostępie do niego, a jedynie stał się naturalnym czynnikiem różnicującym sposób spędzania czasu.
Źródło: Pew Internet
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: