Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Raport firmy Deloitte „Czas cięć. Szukanie oszczędności w polskich firmach – Trendy w optymalizacji kosztów w Polsce” ukazuje polskie firmy na kilka miesięcy przed drugim uderzeniem kryzysu. Spośród próby pięćdziesięciu polskich przedsiębiorstw, aż 66 proc. znajduje się obecnie w trakcie realizacji jakiegoś programu optymalizacji kosztów. 46 proc. badanych wskazuje, że prawdopodobieństwo uruchomienia takiego programu w najbliższym czasie jest bardzo wysokie. Widać więc, że polskie firmy niemal pospolitym ruszeniem racjonalizują swoje plany finansowe. W jakich obszarach szukają oszczędności, na jakiej podstawie wyznaczają cele optymalizacyjne, jakie wskazują warunki powodzenia sukcesu – słowem – jakie wnioski można wyciągnąć z sukcesów i błędów innych firm w trakcie optymalizacji?
Badane firmy wskazują następujące obszary, którym planują przyglądać się ze szczególną uwagą pod kątem racjonalizacji kosztów generowanych przez wskazane funkcje firmy:
Według Deloitte, kryzys stał się dla polskich przedsiębiorstw inspiracją do racjonalizowania wydatków. Wiele firm pyta naszych doradców biznesowych, jak reklama w wyszukiwarkach internetowych może być monitorowana pod kątem efektywności i przełożenia na stopę zwrotu z inwestycji. W przypadku linków sponsorowanych realizację planów reklamowych podsumowują miesięczne raporty, w których wskazywana jest liczba wyświetleń reklamy oraz ilość kliknięć. Dzięki temu firma wie, jak inwestycja przełożyła się na zysk. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to w tę usługę wpisana jest już zasada efektywności, ponieważ firmy płacą tylko za efekty prac pozycjonerskich – umieszczenie ich strony internetowej w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na kluczowe dla firmy wyrażenia.
Z Raportu wnioskujemy, że polskie firmy będą coraz częściej poszukiwały takiej reklamy, która nad efektowność przedkłada efektywność.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: