Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:40 min Ikona 25.07.2022

Czym są kampanie Google Ads i dlaczego warto z nich korzystać?

Czym są kampanie Google Ads?

To nic innego, jak reklamy w internecie, z którymi każdy z nas ma styczność na co dzień. Platforma Google Ads umożliwia tworzenie i wyświetlanie różnych formatów reklamowych. Należą do nich reklamy tekstowe, tzw. „linki sponsorowane”, produktowe (działające w oparciu o plik produktowy), graficzne (banerowe), które wyświetlają się w sieci reklamowej, a także te promujące aplikacje oraz reklamy wideo na YouTubie.

Reklamodawca może wybrać odpowiedni typ kampanii, pasujący do promowanego biznesu, produktu lub usługi. Działania muszą być zgodne z zasadami Google, dzięki którym funkcjonowanie platformy jest uporządkowane i ujednolicone.

Reklamy tekstowe oraz produktowe reagują na wpisywane przez użytkowników słowa kluczowe, dzięki czemu usługi i produkty są widoczne dla odbiorców, którzy szukają konkretnych zasobów. Natomiast kampanie w sieci reklamowej mogą być widoczne dla odbiorców o wybranych zainteresowaniach, tematach, charakterystycznych zdarzeniach z życia użytkowników remarketingu, jak również odbiorców niestandardowych, np. poszukujących określonych słów kluczowych czy przeglądających witryny o konkretnej tematyce.

Dlaczego warto korzystać z platformy Google Ads i prowadzić kampanie za jej pośrednictwem?

Istnieje wiele powodów, dla których warto wybrać platformę Google Ads do promowania własnej marki. W dalszej części artykułu opisaliśmy podstawowe zalety kampanii online, zasługujące na szczególną uwagę przed rozpoczęciem działań.

Zalety korzystania z platformy Google Ads
  1. Możliwość szybkiego docierania do potencjalnych klientów.
Jednym z największych atutów prowadzenia kampanii w Google Ads jest możliwość szybkiego docierania do potencjalnych klientów. Każdy z nas spędza dużo czasu na przeglądaniu stron internetowych. Reklama online pozwala na obecność marki i budowanie świadomości odbiorców w środowisku, w którym przebywają. Kampanie Google Ads wyświetlają się od razu po uruchomieniu, dlatego korzystając z tej formy przekazu, stajemy się widoczni w sieci niemal natychmiast.

  1. Możliwość kontrolowania budżetu.
Kolejną zaletą jest możliwość kontrolowania wydatków. Decydując się na prowadzenie kampanii w systemie Google Ads, nie mamy narzuconego budżetu minimalnego lub maksymalnego. Reklamodawca otrzymuje pełną swobodę w działaniu. Najważniejsze jest określenie właściwego celu biznesowego i dostosowanie budżetów w taki sposób, aby realizacja tych celów była możliwa. Reklamodawca może skorzystać z narzędzi, które oferuje system Google Ads, np. z planera słów kluczowych, aby lepiej zaplanować środki potrzebne na reklamę. W trakcie działania kampanii można zmieniać budżety lub przenosić je między kampaniami, które są bardziej skuteczne.

  1. Możliwość kontrolowania i optymalizacji efektów.
Każdy reklamodawca po opublikowaniu kampanii powinien monitorować efekty i przeprowadzać optymalizacje, dzięki którym reklamy będą bardziej skuteczne i opłacalne. Narzędzie pozwala na wprowadzanie zmian w każdym momencie. Powinny być one przemyślane i przebiegać cyklicznie, po uzbieraniu wyników, które pozwolą na wyciągnięcie wniosków i zaplanowanie dalszego kierunku działania.

O czym warto pamiętać?
Prowadzenie kampanii w systemie Google Ads to sposób na szybkie dotarcie do potencjalnych klientów. Platforma daje możliwość tworzenia reklam w różnych formatach oraz reagowania i optymalizowania działań w dowolnym momencie. W czasach, gdy wiele biznesów prowadzi swoją działalność online, jest to narzędzie niemal niezbędne do tego, aby móc wyróżnić się na tle konkurencji oraz zwiększyć widoczność swojej firmy.
 
Kampanie w systemie Google Ads, w przeciwieństwie do innych typów reklam, np. w mediach tradycyjnych, nie wymagają dużych nakładów finansowych na początek. Można rozpocząć działania, zaczynając nawet od niewielkich budżetów, jednak w takiej sytuacji konieczna jest rzetelna ocena rynku oraz kanałów dystrybucji, na które chcemy przeznaczyć środki. Przemyślana strategia działania, odpowiednio dobrane formaty reklam i kampanii oraz dobrze dostosowany budżet pozwolą na osiąganie oczekiwanych celów biznesowych, oraz rozwój firmy.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55