Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:40 min Ikona 25.07.2022

Czym są kampanie Google Ads i dlaczego warto z nich korzystać?

Czym są kampanie Google Ads?

To nic innego, jak reklamy w internecie, z którymi każdy z nas ma styczność na co dzień. Platforma Google Ads umożliwia tworzenie i wyświetlanie różnych formatów reklamowych. Należą do nich reklamy tekstowe, tzw. „linki sponsorowane”, produktowe (działające w oparciu o plik produktowy), graficzne (banerowe), które wyświetlają się w sieci reklamowej, a także te promujące aplikacje oraz reklamy wideo na YouTubie.

Reklamodawca może wybrać odpowiedni typ kampanii, pasujący do promowanego biznesu, produktu lub usługi. Działania muszą być zgodne z zasadami Google, dzięki którym funkcjonowanie platformy jest uporządkowane i ujednolicone.

Reklamy tekstowe oraz produktowe reagują na wpisywane przez użytkowników słowa kluczowe, dzięki czemu usługi i produkty są widoczne dla odbiorców, którzy szukają konkretnych zasobów. Natomiast kampanie w sieci reklamowej mogą być widoczne dla odbiorców o wybranych zainteresowaniach, tematach, charakterystycznych zdarzeniach z życia użytkowników remarketingu, jak również odbiorców niestandardowych, np. poszukujących określonych słów kluczowych czy przeglądających witryny o konkretnej tematyce.

 

Dlaczego warto korzystać z platformy Google Ads i prowadzić kampanie za jej pośrednictwem?

 

Istnieje wiele powodów, dla których warto wybrać platformę Google Ads do promowania własnej marki. W dalszej części artykułu opisaliśmy podstawowe zalety kampanii online, zasługujące na szczególną uwagę przed rozpoczęciem działań.

 

Zalety korzystania z platformy Google Ads

  1. Możliwość szybkiego docierania do potencjalnych klientów.

Jednym z największych atutów prowadzenia kampanii w Google Ads jest możliwość szybkiego docierania do potencjalnych klientów. Każdy z nas spędza dużo czasu na przeglądaniu stron internetowych. Reklama online pozwala na obecność marki i budowanie świadomości odbiorców w środowisku, w którym przebywają. Kampanie Google Ads wyświetlają się od razu po uruchomieniu, dlatego korzystając z tej formy przekazu, stajemy się widoczni w sieci niemal natychmiast.

  1. Możliwość kontrolowania budżetu.

Kolejną zaletą jest możliwość kontrolowania wydatków. Decydując się na prowadzenie kampanii w systemie Google Ads, nie mamy narzuconego budżetu minimalnego lub maksymalnego. Reklamodawca otrzymuje pełną swobodę w działaniu. Najważniejsze jest określenie właściwego celu biznesowego i dostosowanie budżetów w taki sposób, aby realizacja tych celów była możliwa. Reklamodawca może skorzystać z narzędzi, które oferuje system Google Ads, np. z planera słów kluczowych, aby lepiej zaplanować środki potrzebne na reklamę. W trakcie działania kampanii można zmieniać budżety lub przenosić je między kampaniami, które są bardziej skuteczne.

  1. Możliwość kontrolowania i optymalizacji efektów.

Każdy reklamodawca po opublikowaniu kampanii powinien monitorować efekty i przeprowadzać optymalizacje, dzięki którym reklamy będą bardziej skuteczne i opłacalne. Narzędzie pozwala na wprowadzanie zmian w każdym momencie. Powinny być one przemyślane i przebiegać cyklicznie, po uzbieraniu wyników, które pozwolą na wyciągnięcie wniosków i zaplanowanie dalszego kierunku działania.

 

O czym warto pamiętać?

Prowadzenie kampanii w systemie Google Ads to sposób na szybkie dotarcie do potencjalnych klientów. Platforma daje możliwość tworzenia reklam w różnych formatach oraz reagowania i optymalizowania działań w dowolnym momencie. W czasach, gdy wiele biznesów prowadzi swoją działalność online, jest to narzędzie niemal niezbędne do tego, aby móc wyróżnić się na tle konkurencji oraz zwiększyć widoczność swojej firmy.
Kampanie w systemie Google Ads, w przeciwieństwie do innych typów reklam, np. w mediach tradycyjnych, nie wymagają dużych nakładów finansowych na początek. Można rozpocząć działania, zaczynając nawet od niewielkich budżetów, jednak w takiej sytuacji konieczna jest rzetelna ocena rynku oraz kanałów dystrybucji, na które chcemy przeznaczyć środki. Przemyślana strategia działania, odpowiednio dobrane formaty reklam i kampanii oraz dobrze dostosowany budżet pozwolą na osiąganie oczekiwanych celów biznesowych, oraz rozwój firmy.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:05 min 23.09.2010 Opisy siedzib Google nie są przesadnie wyidealizowane. To naprawdę miejsca oparte na nieco innych zasadach, osadzone w nieco innej atmosferze. Na każdym piętrze kuchnie, buddabags, fotele do masażu i legendarne playroomy. Na korytarzach ciągły ruch, w stołówkach menu z całego świata - wszędzie grupki osób, które nie tylko dyskutują o AdWordsach. Tak od wewnątrz prezentują się Googleplexy - dwa biurowce, znajdujące się w Dublinie, w których na co dzień pracuje około półtora tysiąca osób niemal z całego globu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Tryumf wyszukiwań mobilnych. Kampanie rozszerzone w Google AdWords. Ikona 01:20 min 22.02.2013 Dziś podstawowym pytaniami nie jest: jak wyszukujemy w Google, ale z jakiego urządzenia korzystamy? Obecnie coraz więcej użytkowników (90% w USA) korzysta z Google za pomocą co najmniej dwóch urządzeń. Czyli rano stacjonarka, w ciągu dnia smartfon czy komórka a wieczorem tablet. Wcześniej właściwie każde z tych urządzeń rządziło się własnymi zasadami wyszukiwania, obecnie można już mówić o unifikacji całego procesu. Stąd zrodziła się duża zmiana w AdWords i wprowadzenie kampanii rozszerzonych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:40 min 04.01.2013 SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz marketingu w wyszukiwarkach. Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe. Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700