Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Czy ludzie korzystają z wyszukiwarki, jeśli chcą szybko znaleźć jakąś informację? To tak powszechne zjawisko, że pytanie jest retoryczne, a celowość reklamowania się w wynikach wydaje się być równie pewna.
Natomiast w kampanii linków sponsorowanych można sprawdzić skuteczność reklamy, rozumianą jako dobór właściwych środków do osiagnięcia pożądanego celu reklamowego.
Przede wszystkim, należy zwrócić uwagę na trafność, czyli umiejętnie sformułowaną wartswę tekstową linków i dopasowanie słowa kluczowego czy też lokalizacji. Zależy ona od jakości reklamy i Wyniku Jakości, a jednocześnie wpływa na model kosztów CPC. Stąd też tak ważne jest, by w przemyślany sposób dobrać frazy kluczowe – pozwoli to na zoptymalizowanie kosztów; będziemy płacić adekwatnie do popularności frazy i za kliknięcia rzeczywiście zainteresowanych użytkowników.
Krótko mówiąc, dobra fraza pozwala skonstruować reklamę wycenioną tak, by wyświetlała się w jak najkorzystniejszej cenie.
Efekty z dobrze dobranych reklam są stosunkowo proste do osiągnięcia, jeżeli minimalna cena ofertowa dopasowana jest do sytuacji, a słowo kluczowe jest aktywne (czyli powoduje wyświetlanie się reklam). Jednocześnie należy mieć świadomość zmiennych trendów w wyszukiwaniu i przy pomocy specjalisty regularnie optymalizować kampanię.
Poręcznym narzędziem diagnostyki skuteczności reklam jest użycie ikony lupy obok wybranego słowa kluczowego na stronie Szczegóły grupy reklam. Naturalnie, pomocny jest w każdej chwili certyfikowany specjalista 🙂
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: