Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 08.09.2008

Czy to działa? Badanie skuteczności reklam AdWords

Czy ludzie korzystają z wyszukiwarki, jeśli chcą szybko znaleźć jakąś informację? To tak powszechne zjawisko, że pytanie jest retoryczne, a celowość reklamowania się w wynikach wydaje się być równie pewna.

Natomiast w kampanii linków sponsorowanych można sprawdzić skuteczność reklamy, rozumianą jako dobór właściwych środków do osiagnięcia pożądanego celu reklamowego.

Przede wszystkim, należy zwrócić uwagę na trafność, czyli umiejętnie sformułowaną wartswę tekstową linków i dopasowanie słowa kluczowego czy też lokalizacji. Zależy ona od jakości reklamy i Wyniku Jakości, a jednocześnie wpływa na model kosztów CPC. Stąd też tak ważne jest, by w przemyślany sposób dobrać frazy kluczowe – pozwoli to na zoptymalizowanie kosztów; będziemy płacić adekwatnie do popularności frazy i za kliknięcia rzeczywiście zainteresowanych użytkowników.

Krótko mówiąc, dobra fraza pozwala skonstruować reklamę wycenioną tak, by wyświetlała się w jak najkorzystniejszej cenie.

Efekty z dobrze dobranych reklam są stosunkowo proste do osiągnięcia, jeżeli minimalna cena ofertowa dopasowana jest do sytuacji, a słowo kluczowe jest aktywne (czyli powoduje wyświetlanie się reklam). Jednocześnie należy mieć świadomość zmiennych trendów w wyszukiwaniu i przy pomocy specjalisty regularnie optymalizować kampanię.

Poręcznym narzędziem diagnostyki skuteczności reklam jest użycie ikony lupy obok wybranego słowa kluczowego na stronie Szczegóły grupy reklam. Naturalnie, pomocny jest w każdej chwili certyfikowany specjalista 🙂

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55