Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 08.06.2009

Czy grozi nam e-papka?

Czy grozi nam e-papka?„Zdemolowany psychicznie przez ten śmietnik internetowy sapiens” – takim epitetem określony został przez komentatora artykułu POLITYKI przyszły użytkownik Internetu, karmiony papką nieprofesjonalnie redagowanych w Sieci treści.

Prasa odważnie podejmuje temat domniemywanej od dłuższego czasu śmierci prasy, a więc własnego unicestwienia z powodu dominacji mediów elektronicznych. Obserwatorzy, w tym Adam Grzeszak, autor tekstu „Wojn@!” z zeszłotygodniowego wydania wspomnianego pisma, podkreślają, że bez mediów tradycyjnych internetowe przedruki nie powstaną. Padają retoryczne pytania, czy po śmierci prasy i wyginięciu gatunku redaktora prasowego inspiracji do tworzenia szerszych treści miałby dać Facebook czy Nasza-Klasa.

Złośliwość trafna: najciekawsze teksty publikowane w Sieci, literackie, naukowe czy publicystyczne, to wciąż przeważnie przedruki, streszczenia, odwołania czy bezczelne plagiaty z istniejących na papierze książek, artykułów, esejów itp. Prorokowany upadek mediów papierowych i odłożenie wynalazku Gutenberga do lamusa może spowodować albo zanik merytorycznie i literacko wartościowych publikacji, albo zasilanie ich niekoniecznie błyskotliwymi i naukowo pasjonującymi cytatami z serwisów społecznościowych, albo… wykształcenie dziennikarzy internetowych z prawdziwego zdarzenia.

Chciałoby się zaklinać rzeczywistość twierdzeniami, że poczciwe dzienniki i tygodniki nie wymrą. Biorąc pod uwagę trend nieczytania, płynący szeroką falą ze Stanów Zjednoczonych (gdzie osobniki w wieku do lat 30 nie mają nawyku ani potrzeby nabywania i czytania prasy), wydawcy muszą jednak wymyślić sposób skomercjalizowania treści internetowych i wychowania czytelników e-wydań.

Ale medium jest przekazem, co wiadomo nie od dziś. Internet wymusza skrótowość i obrazkowość, co może grozić upadkowi idei obszernych, wyczerpujących, analitycznych treści. Może Sieć stanie się prawdziwym „śmietnikiem informacyjnym”, demolującym psychicznie populację internetowego sapiens…

Póki co, mnie osobiście namacalne książki i pisma zalegają po wszystkich kątach, wierzę także, że e-papier umożliwi elektroniczną publikację istotnych i wartościowych treści, bez kondensowania ich w natychmiast zapominalną papkę.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55