Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 29.01.2010

Czy Google działa jak mózg?

Tjaco Walvis, ekspert w dziedzinie strategii marki, przedstawił efekty półtorarocznego badania. Udowodnił, że mózg wybiera marki w taki sam sposób jak Google wybiera strony. Postrzeganie marki okazuje się procesem podświadomym. Mózg kieruje się zbiorem reguł – algorytmem, które pomagają wybrać markę najlepszą i w największym stopniu odpowiednią potrzebom człowieka. Jest to wybór racjonalny ale nieświadomy.

 

3 kryteria wyboru

 

Jak pokazują wyniki badania, algorytm działania mózgu przy wyborze marki kieruje się trzema elementami. Po pierwsze mózg wybiera marki, które według niego najlepiej zaspokoją jego biologiczne i kulturalne cele. Po drugie, niebagatelny wpływ ma postrzeganie marki jako tej najlepiej wypełniającej potrzeby konsumenta. Inteligentne kreowanie wizerunku marki oparte na spójnej strategii to klucz do drzwi świadomości konsumenta. Po trzecie, mózg wybiera markę, z którą współdziałał najintensywniej w przeszłości.

 

Mózg a Google

 

Wyniki tego badania nie przeszły bez echa. Roger Dooley z Neuroscience Marketing, konsultant w dziedzinie pozycjonowania (SEO) oraz neuromarketingu, owszem zauważa podobieństwo działania algorytmu Google oraz mózgu, ale niekoniecznie w ten sam sposób.

Algorytm Google jest zestawieniem ponad dwustu zmiennych. Pozostaje pytanie czy te zmienne mają różną wagę, tak jak w przypadku działania mózgu konsumenta? Istotną różnicą jest przewidywalność. Mając pewien zestaw faktów (świadomość marki, data center) w odpowiednio niedługim czasie, mózg jest mniej przewidywalny od Google i jego wyników wyszukiwania.

Jednak Google robi wszystko, aby doskonalić algorytm, czego doskonałym przykładem jest personalizacja wyników wyszukiwania. W ten sposób stają się one bardziej analogiczne do zachowań i wyborów mózgu. W rezultacie pozycjonowanie musi uwzględniać szereg dodatkowych czynników.

Czy w końcu Google pozna sposób działania naszego mózgu? Czy Google będzie odbiciem naszego mózgu?

Źródło: Neuromarketing Science

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55