Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:35 min Ikona 15.01.2013

Czy będziemy płacić za wysyłanie wiadomości na Facebooku?

Facebook rozpoczął proces, który pozwala użytkownikom wysyłanie wiadomości bezpośrednio do osób, które nie są naszymi przyjaciółmi,  za symbolicznego 1 dolara.

Na dzień dzisiejszy mamy już taką możliwość, ale wiadomości trafiają do folderu „inne” razem z powiadomieniami z gier czy innymi „śmieciami”. Jeśli zapłacimy – mają trafiać wprost do głównej skrzynki. Skąd taka decyzja? Czyżby była to próba wyłudzenia z naszych kieszeni dodatkowych pieniędzy?

Mogło by się tak wydawać. Tym bardziej po licznych plotkach, na podstawie których kwota ta miała by wzrosnąć aż do… 100 dolarów za jedną wiadomość! Na szczęście w oficjalnych źródłach nie ma na ten temat mowy.
Na tę chwilę trwają testy usługi, przeprowadzane na małej grupie użytkowników w USA.
Użytkownicy mogliby otrzymywać maksymalnie jedną płatną wiadomość w tygodniu, ale nie więcej niż trzy w każdym miesiącu.

Ale skąd taki pomysł i jak można z tego skorzystać?
W oficjalnym oświadczeniu prasowym Facebooka czytamy:
Niektórzy komentatorzy i badacze zauważyli, że nałożenie kosztów finansowych może być najbardziej skutecznym sposobem, aby zniechęcić do wysyłania niechcianych wiadomości czy też spamu  i ułatwiają dostarczanie istotnych i pożytecznych wiadomości wprost do adresata. Na przykład możesz wysłać zaproszenie na imprezę do osób, które mówią o Twojej imprezie, ale nie są Twoimi przyjaciółmi, albo korzystając  z firmowego konta przesłać informacje o możliwości podjęcia pracy”.

Nie jest to wyjątkowa rewolucja – wiele profesjonalnych serwisów społecznościowych takich jak chociażby LinkedIn od dawna korzysta z takich płatnych form komunikacji wewnątrz serwisu.
Na chwilę obecną działania Facebooka  w tym kierunku to jedynie testy, nie wiadomo kiedy, oraz czy w ogóle takie zmiany zostaną wprowadzone.

W zeszłym tygodniu po raz kolejny pojawiła się kwota 100$ i nazwa Facebook w jednym zdaniu. Dotyczy to wysłania wiadomości do samego założyciela – Marka Zuckerberga. O co poprosilibyście lub zapytalibyście być może najbardziej wpływowego człowieka na świecie?

Dziś kontakt z klientem ewoluuje – pojawienie się na Facebooku w postaci fanpage’a traktowane jest jako wymóg, aby firma wyglądała na wiarygodną i nowoczesną. Umiejętne korzystanie z mediów społecznościowych  znacznie skraca dystans pomiędzy klientem a przedsiębiorcą, pozwala nawiązać stałe i dobre relacje – ta forma przekazywania wiadomości może całkowicie zastąpić mailing lub newsletter. Płatne wiadomości czy promowanie wpisów pozwala nam trafić z reklamą niezwykle precyzyjnie – określając wiek, płeć, rejon świata, miasto, czy zainteresowania.

My zapraszamy na swój fanpage po nowinki z e-marketingu.

Źródła:
Antyweb, Facebook, CNN

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55