Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 30.12.2008

Cyberbezpieczeństwo

Cyberbezpieczeństwo Bezpieczny Internet – to niekiedy jedynie postulat. Medium nieograniczonych możliwości niesie specyficzne dla siebie, znane powszechnie zagrożenia. Zasadnicze wynika z tego, co jest – paradoksalnie – największą siła Sieci: dostęp do nieograniczonej ilości informacji o niekontrolowanym oddziaływaniu.

Inne troski administratorów Sieci i zwykłych internautów mają charakter techniczny: wirusy, kradzież danych poprzez phishing. Pierwszym i najważniejszym poziomem zabezpieczenia jest świadomość użytkowników, a kolejnym i niezbędnym – programy antywirusowe i inne bariery (wyścig z hakerami trwa). Wiele wskazuje na to, że łatwiej bronić się w sposób informatyczny, niż kształcić ostrożnych internautów – przede wszystkich tych najbardziej wrażliwych: dzieci.

Treści przesycone przemocą, erotyką, propagujące szkodliwe zachowania (np. nałogi) czy zachęcające do niebezpiecznych znajomości trafiają w ręce (czy też na monitory) najmłodszych w ułamku sekundy. W demokratycznych państwach niewyobrażalne jest przecież ocenzurowanie Internetu.

Angielski minister kultury zaproponował inne rozwiązanie mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa Sieci: wprowadzenie kategorii wiekowych dla wszystkich portali internetowych – podobnie, jak znakowało się jeszcze nie tak dawno programy telewizyjne.

Samo wspomnienie losu takiej regulacji w przypadku telewizji pokazuje, że pomysł niekoniecznie może się sprawdzić. Żaden znak, kolor, informacje ostrzegawcze nie zniechęcą dziecka czy nastolatka do opuszczenia odwiedzanej strony. Co więcej – mogą zachęcić (mechanizm zakazanego owocu). A szkodliwe treści nie przestaną się pojawiać. Trudno sobie zresztą wyobrazić, że właściciel serwisu zgodzi się na etykietowanie swojej strony jako odpowiedniej, dajmy na to, od lat osiemnastu.

Ale bezpieczny internet to ideał możliwy do osiągnięcia. Tak naprawdę ochronić mogą rodzice, którzy interesują się tym, co przed komputerem robią dzieci, i nieustanne kampanie uświadamiające, że tylko dobrze użyty Internet jest źródłem informacji, wartościowej wiedzy, rozrywki, alternatywą dla wielu aktywności „w realu” czy sposobem na nawiązanie pozytywnych relacji z innymi.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55