Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Ok, przypomnieliśmy już sobie, czym jest content marketing. Teraz możemy przejść dalej i odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto inwestować w działania sezonowe.
Sezon przedświąteczny to wyjątkowy okres pełen emocji, wzruszeń. Ludzie stają się bardziej otwarci, życzliwi… Dlatego warto wykorzystać ten czas, by zbliżyć się do klienta, który właśnie teraz szuka konkretnych treści – poradników, przepisów, list prezentów czy też luźnych opowieści świątecznych. Nie da się nie zauważyć, że w tym okresie możemy sobie pozwolić na więcej i budować przekaz przy wykorzystaniu emocji, rodzinnej atmosfery czy też wzruszeń. Zbuduje to relację z klientem, co w przyszłości może mieć wymierne korzyści na przykład w postaci wzrostu sprzedaży.
Artykuły sezonowe nie muszą być ściśle powiązane z profilem prowadzonej przez Ciebie działalności. Masz zatem większą swobodę w tworzeniu treści przydatnych dla klienta, który w innym przypadku w ogóle nie zajrzałby na Twoją stronę. Jest zatem duża szansa, że dzięki artykułowi związanemu z tematyką świąteczną, zapozna się on – chociażby ze zwykłej ciekawości – z pozostałą zawartością witryny. Z pewnością ociepli to wizerunek marki i zwiększy jej świadomość, a przy okazji zapewni unikalne wejścia na stronę wpływające na jej pozycjonowanie.
Świetnym przykładem jest m.in. Magiczna Księga Świąt od Tesco, gdzie znajdziesz pomysły na prezenty, przepisy kulinarne, oferty na asortyment świąteczny, a także poradniki, jak samemu przygotować zjawiskowe dekoracje!
Źródło: tesco.pl
Praktyka pokazuje, że firmy prześcigają się w tym, kto pierwszy ruszy z kampanią bożonarodzeniową. Jednak jak podaje raport Deloitte na temat zakupowych zachowań Polaków, szał świątecznych zakupów ogarnia nas w pierwszej połowie grudnia, a nawet pod koniec listopada. A to oznacza, że warto ruszyć z contentem świątecznym już w listopadzie. Oczywiście wszystko zależy od branży – jeżeli na przykład działamy na rynku e-commerce i zależy nam na zwiększeniu sprzedaży w tym okresie, warto uwzględnić czas realizacji zamówień i ruszyć z działaniami znacznie wcześniej.
Bardzo ważna jest także faza planowania działań. Dlatego warto rozpocząć przygotowania znacznie wcześniej – chociażby po zakończeniu kampanii wielkanocnej. Dzięki temu będziesz mieć wystarczająco dużo czasu na dokładny research i opracowanie przemyślanej strategii.
Święta to magiczny okres, w którym możesz pokazać klientowi, że za Twoją stroną internetową też stoi normalny człowiek. Dlatego właśnie teraz możesz niejako zaprzyjaźnić się z klientem i zmniejszyć dystans, co z pewnością zaowocuje w przyszłości i sprawi, że klient wróci do Ciebie, gdy minie już świąteczna gorączka.
Ale… pamiętaj, żeby nie spocząć na laurach. Na koniec dokonaj analizy przeprowadzonych działań, wyciągnij wnioski na przyszłość i planuj kolejną kampanię sezonową – walentynkową, wielkanocną, wiosenną.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: