Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:35 min Ikona 12.12.2017

Content marketing (nie tylko) od święta

O content marketingu  pisaliśmy już wielokrotnie. Dlatego tylko krótko przypomnimy – content marketing to długofalowa strategia oparta na publikowaniu unikalnych, wartościowych i przydatnych dla odbiorcy treści w celu pozyskania potencjalnych klientów. Zadaniem content marketingu jest zbudowanie trwałych relacji z klientem, zwiększenie jego zaangażowania oraz świadomości marki. Przy okazji może pomóc w zwiększeniu widoczności witryny w wyszukiwarce Google i wskoczeniu na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Dlatego nie lekceważ mocy dobrych treści – jeśli użytkownicy uznają je za warte uwagi, sami zaczną je udostępniać na swoich profilach w mediach społecznościowych bądź wśród znajomych. A jak już wiecie z naszego poprzedniego artykułu, naturalne linkowanie ma ogromny wpływ na pozycjonowanie strony.

Ale… co to ma wspólnego ze świętami?

Ok, przypomnieliśmy już sobie, czym jest content marketing. Teraz możemy przejść dalej i odpowiedzieć na pytanie, dlaczego warto inwestować w działania sezonowe.

Sezon przedświąteczny to wyjątkowy okres pełen emocji, wzruszeń. Ludzie stają się bardziej otwarci, życzliwi… Dlatego warto wykorzystać ten czas, by zbliżyć się do klienta, który właśnie teraz szuka konkretnych treści – poradników, przepisów, list prezentów czy też luźnych opowieści świątecznych. Nie da się nie zauważyć, że w tym okresie możemy sobie pozwolić na więcej i budować przekaz przy wykorzystaniu emocji, rodzinnej atmosfery czy też wzruszeń. Zbuduje to relację z klientem, co w przyszłości może mieć wymierne korzyści na przykład w postaci wzrostu sprzedaży.

 

Artykuły sezonowe nie muszą być ściśle powiązane z profilem prowadzonej przez Ciebie działalności. Masz zatem większą swobodę w tworzeniu treści przydatnych dla klienta, który w innym przypadku w ogóle nie zajrzałby na Twoją stronę. Jest zatem duża szansa, że dzięki artykułowi związanemu z tematyką świąteczną, zapozna się on – chociażby ze zwykłej ciekawości – z pozostałą zawartością witryny. Z pewnością ociepli to wizerunek marki i zwiększy jej świadomość, a przy okazji zapewni unikalne wejścia na stronę wpływające na jej pozycjonowanie.

Od czego zacząć?

Sezonowy content marketing ma sens tylko wtedy, gdy jest naprawdę spójny i przemyślany. Chaotyczne działania mogą bowiem przynieść więcej szkody niż pożytku. Niestety, nie ma magicznego przepisu na content, który zagwarantuje powodzenie. Mamy jednak kilka wskazówek, które powinny Ci pomóc.
  • Przeanalizuj wcześniejsze działania – oceń ich skuteczność, wyciągnij wnioski, na podstawie których przygotujesz się do nowej kampanii. Pamiętaj: możesz zainspirować się wcześniejszymi działaniami, jednak skup się na nowej jakości – klient lubi być zaskakiwany nową treścią.
  • Określ grupę docelową – zastanów się, do kogo chcesz trafić i jakich treści może poszukiwać ta konkretna grupa odbiorców.
  • Stwórz nowe podstrony – warto umieścić w witrynie nową zakładkę związaną ze świętami i zadbać o jej odpowiednie wypozycjonowanie, by była widoczna w wynikach wyszukiwania.
  • Postaw na atrakcyjny i wartościowy przekaz – mogą to być poradniki, webinary, przepisy kulinarne, listy prezentów, e-booki czy też wpisy na blogu firmowym bądź wywiady. Przekaz może mieć dowolną formę i nie musi być związany bezpośrednio z marką. Doskonale wykorzystuje to m.in. Allegro w swoich świątecznych spotach opowiadających historie, które naprawdę chwytają za serce.  
Źródło: YouTube

 

  • Przyciągnij uwagę użytkownika – wzbogać treści o ciekawe grafiki bądź materiały video, odśwież szatę graficzną swojej witryny. Pamiętaj, że w tym przypadku wygląd ma znaczenie!

 

Gdzie szukać inspiracji?

 

Najwięcej inspiracji dostarcza życie codzienne. Wystarczy zastanowić się, czego my sami szukamy w sieci w okresie przedświątecznym. Mogą to być konkursy z ciekawymi upominkami, anegdoty związane ze świętami, opisy tradycji, kreatywne życzenia, przepisy na potrawy na wigilijny stół, pomysły na prezenty dla bliskich, świąteczny savoir-vivre czy też instrukcje, jak krok po kroku przygotować własnoręczne dekoracje. To doskonały moment, by pokazać się jako ekspert, który zawsze służy dobrą radą i rozwiąże codzienne dylematy, a także wie, jak przygotować idealne święta. Proste, prawda?

Świetnym przykładem jest m.in. Magiczna Księga Świąt od Tesco, gdzie znajdziesz pomysły na prezenty, przepisy kulinarne, oferty na asortyment świąteczny, a także poradniki, jak samemu przygotować zjawiskowe dekoracje!

Źródło: tesco.pl

Kiedy dystrybuować content świąteczny?

 

Praktyka pokazuje, że firmy prześcigają się w tym, kto pierwszy ruszy z kampanią bożonarodzeniową. Jednak jak podaje raport Deloitte na temat zakupowych zachowań Polaków, szał świątecznych zakupów ogarnia nas w pierwszej połowie grudnia, a nawet pod koniec listopada. A to oznacza, że warto ruszyć z contentem świątecznym już w listopadzie. Oczywiście wszystko zależy od branży – jeżeli na przykład działamy na rynku e-commerce i zależy nam na zwiększeniu sprzedaży w tym okresie, warto uwzględnić czas realizacji zamówień i ruszyć z działaniami znacznie wcześniej.

Bardzo ważna jest także faza planowania działań. Dlatego warto rozpocząć przygotowania znacznie wcześniej – chociażby po zakończeniu kampanii wielkanocnej. Dzięki temu będziesz mieć wystarczająco dużo czasu na dokładny research i opracowanie przemyślanej strategii.

Podsumowując…

 

Święta to magiczny okres, w którym możesz pokazać klientowi, że za Twoją stroną internetową też stoi normalny człowiek. Dlatego właśnie teraz możesz niejako zaprzyjaźnić się z klientem i zmniejszyć dystans, co z pewnością zaowocuje w przyszłości i sprawi, że klient wróci do Ciebie, gdy minie już świąteczna gorączka.

Ale… pamiętaj, żeby nie spocząć na laurach. Na koniec dokonaj analizy przeprowadzonych działań, wyciągnij wnioski na przyszłość i planuj kolejną kampanię sezonową – walentynkową, wielkanocną, wiosenną.

Powodzenia i… Wesołych Świąt!
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55