Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Media społecznościowe, blogi a także różnego rodzaju strony firmowe zachęcają Internautów do udostępniania znajdujących się na nich treści. Niestety samo kliknięcie ikonki „udostępnij” nie oznacza wcale, że dany użytkownik faktycznie zapoznał się z tekstem, a przynajmniej nie zrobił tego w taki sposób na jakim najbardziej zależało autorowi materiału. Okazuje się bowiem, że liczba udostępnień tekstu w żaden sposób nie pokrywa się z jego faktycznym zrozumieniem i zaangażowaniem ze strony użytkownika. Dlaczego w takim razie udostępniamy? I jaki content jest dla nas najbardziej atrakcyjny?
Najczęściej dzielimy się linkami zawierającymi treść, z którą w jakiś sposób się utożsamiamy, jest ona dla nas atrakcyjna bądź odzwierciedla nasze preferencje. Według raportu Wave 8 opublikowanego na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę Universal McCann, najbardziej cenimy content, który zawiera użyteczne informacje, mówi nam coś o czym nie mieliśmy pojęcia oraz uczy nas nowych rzeczy.
Natomiast najchętniej dzielimy się treścią, która pozwala nam rozwijać własne pasje, wyraża nasz punkt widzenia oraz jest po prostu zabawna. Na tej podstawie rodzaj treści udostępnianych przez Internautów można podzielić na pięć kategorii: zdobywanie wiedzy, relacje, rozrywka, rozwój osobisty oraz uznanie i akceptacja.
W opublikowanym raporcie widać zatem, że nie zawsze materiał, który jest dla nas cenny pokrywa się z tym, którym dzielimy się z naszymi wirtualnymi znajomymi. Wszystko zależy od motywacji użytkownika. Jeżeli chcemy zwrócić na siebie uwagę – dzielimy się treściami rozrywkowymi, zależy nam na poznaniu opinii innych – udostępniamy materiały, które są interesujące i inicjują dyskusję, natomiast gdy chcemy zyskać szacunek – wybieramy teksty wyrażające nasze własne opinie
Jeżeli chodzi o formę contentu, polscy Internauci najchętniej udostępniają wszelkiego rodzaju treści znajdujące się na Facebooku, w drugiej kolejności filmy i zdjęcia a następnie teksty publikowane na blogach.
Co powyższe informacje oznaczają dla marek promujących się w Internecie? Przede wszystkim dostarczają wskazówek na temat tego, w jaki sposób zainteresować i zatrzymać wartościowych użytkowników na stronie. Oczywiście nie bez znaczenia jest także kategoria produktowa, w której funkcjonuje marka tak więc każda branża wymaga odmiennego contentu. Pamiętaj o tym, jeżeli zależy Ci na zamienieniu pustych kliknięć w unikalne odsłony. A zależy prawda?
Źródła: Universal McCann; Nowy Marketing
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: