Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 20.06.2016

Co robić, gdy brakuje Ci pomysłów na nowy tekst?

Od kilku minut pochylasz się na czystą kartką papieru, a może wpatrujesz się w pusty szablon dokumentu tekstowego na ekranie monitora? Jeśli tak, to prawdopodobnie dopadła Cię blokada. Może to być Twój gorszy dzień, możesz nie mieć chęci do pisania, może być to spowodowane setką czynników niezależnych od Ciebie. W najgorszej sytuacji możesz poddać się i odpuścić tego dnia, ale ja radzę zawalczyć. Satysfakcja stworzenia czegoś kreatywnego z pewnością zmieni „zły” dzień w ten „dobry” albo chociaż „lepszy”. Zawalcz z blokadą twórczą! Wypróbuj jeden ze sprawdzonych sposobów!

1.    Bądź trendy

To nie jest banał! Jeśli zależy Ci na jakości contentu i jego znaczącej wadze merytorycznej, to z pewnością warto rozważyć śledzenie trendów. Odbiorcy lubią nowości. Doceniają, gdy pozyskują nowe, ciekawe informacje, zwłaszcza jeśli mogą dzięki tej wiedzy osiągnąć korzyści – np. kupić w atrakcyjnej cenie sprzęt komputerowy, czy skorzystać z ulg podatkowych. To świetny sposób, aby stworzyć wartościowy content na strony z aktualnościami branżowymi.

Warto też sprawdzać trendy, za pomocą specjalnych narzędzi, jak: Buzzsumo.com, Google Trends lub Reddit. Czemu? To sprawdzona baza tematów, które aktualnie cieszą się popularnością. Nawet jeśli nie do końca są z Twojej branży, to możesz zyskać pewne rozeznanie co cieszy się największym zainteresowaniem. Czasem warto czerpać inspiracje nie tylko w zakresie tematyki, ale także samej formy treści.

2.    Sprawdzaj otoczenie

Trzeba być czujnym! Jak się zwykło mawiać: Konkurencja nie śpi. Dlatego warto sprawdzać co też robi, gdy nie zasypia. Inspiracji można bowiem szukać na stronach firmowych, portalach społecznościowych konkurencji. Warto śledzić nie tylko  jej poczynania w Sieci, ale również działania autorytetów branżowych. Przeglądając takie portale masz możliwość trafienia na inspirujący temat, nagłówek, czy infografikę. To dobry sposób, aby przedstawić inne spojrzenie na ciekawy temat.

3.    Wyciągaj wnioski z ruchu na stronie

Właściciele stron internetowych mają dostęp do statystyk. Warto z tego mądrze skorzystać. Sprawdź jakie tematy, czy grafiki cieszyły  się największą popularnością i zastanów się, jaki temat można wokół tego zbudować. Można też bezpośrednio korzystać z niemal gotowych już pomysłów na Twojej stronie! Sprawdź jakie pytania bądź problemy są często poruszane w opiniach i komentarzach na witrynie. Możesz stworzyć na tej podstawie ciekawy artykuł!

4.    Korzystaj z pewniaków

Istnieją rozwiązania, które zawsze się sprawdzają. Do pewniaków można zaliczyć między innymi: – przewodniki dla początkujących i instruktaże, – kontrowersyjne lub najważniejsze wypowiedzi ekspertów z własnym komentarzem, – porównania produktów, usług, – wyniki ankiet/badań z omówieniem, – historie czytelników, recenzje, referencje, – przewidywania trendów, – listy „TOP”.

Przedstawione wyżej pomysły to dobry sposób, aby odblokować się twórczo. Sięgaj jednak do nich nie tylko, gdy masz pustkę w głowie. Warto stosować te rozwiązania także w zwyczajnej, codziennej praktyce.  Pozwalają bowiem przygotowywać treści ciekawsze, które mają większe szanse na duży odbiór.

Źródła: Mam StartUp, doświadczenie własne

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55