Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:45 min Ikona 26.11.2009

Co na prezent?

Na Święta sobie nie żałujemy. Nie ma o tym mowy… także w raporcie „Zakupy świąteczne 2009” przedstawionym przez Deloitte. Aż 61% Polaków deklaruje, iż wydatki świąteczne nie pomniejszą się o kryzys, bezrobocie i kiepską formę polskich piłkarzy. Prawie 2/3 Polaków przeznaczy na Święta tyle samo (i więcej) co w zeszłym roku. Przeciętna polska rodzina wyda przez cały grudzień na organizację Świąt około 1 500 złotych, z czego prawie połowa zostanie spożytkowana na prezenty dla rodziny i znajomych.

Z zestawienia przygotowanego przez doradców Deloitte wynika, że aż 33% Polaków będzie spontanicznie wydawać pieniądze na prezenty. Zatem stały problem – co dla mamy, co dla brata, a może tym razem jednak nie dziesiąta z rzędu koszula dla taty – zostanie rozwiązany przy ladzie sklepowej, w Internecie czy na przydrożnym straganie. Dla sprzedawców jest to znak – warto zwiększać działania promocyjne, bo klient jest (znów) mocno zakłopotany wyborem produktów na prezent. Sprawa jest zupełnie oczywista: nie mamy pomysłów na prezent, wolimy „oddać” się reklamie, która do kupna czegoś nas dyskretnie zaprosi.

A na co najchętniej dajemy się namówić reklamie, co najczęściej wybieramy na prezent:


Kliknij aby powiększyć

Specjaliści Deloitte wyliczyli również, że 27% polskich konsumentów użyje Internetu do zrobienia świątecznych zakupów. Liczba ta stale rośnie, jednakże raport firmy doradczej wyraźnie zwraca uwagę na pewną barierę, która stoi na drodze gremialnego przejścia fazy kupna do globalnej sieci. Aż 60% badanych obawia się nieuczciwych praktyk sklepów i osób, które prowadzą biznes przez Internet. To także powinna być wskazówka dla sprzedających przez sieć – jak pracować na swoje (i innych) dobre imię. Żeby nam się ta sławna cegła, którą Kowalski kupił, a zamawiał laptopa, nie odbijała (więcej) czkawką.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55