Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:20 min Ikona 17.05.2016

Co może dać Twojej marce influencer?

Czy mieliście przyjemność zagrać kiedykolwiek w grę the Sims?

Bardziej zaangażowani gracze zapewne poświęcili wiele godzin na dobieraniu umeblowania, obserwując w międzyczasie radosne poczynania mieszkańców Simowego domu.

Niejednokrotnie, aby zdobyć nowy sprzęt elektroniczny lub wygodniejszą kanapę, należało wysłać Sima do pracy. Chcąc uzyskać awans (i więcej Simoleonów!) należało intensywnie ulepszać umiejętności w określonych dziedzinach. Jednak zawsze przychodził moment, kiedy wysoki stopień zaawansowania w grze w szachy lub malowaniu już nie wystarczał – niezbędne do dalszego rozwoju kariery naszego Sima stawały się znajomości, a ich zdobywanie i podtrzymywanie dobrych stosunków było zaiste czasochłonnym zajęciem.

Influencerzy działają podobnie jak znajomi naszego Sima, a w kontekście content marketingu i SEO, jeśli rozsądnie ich dobierzemy, mogą przynieść nam nie lada korzyści. Nie jest też tajemnicą, że jeden zaangażowany dzięki naszej wytrwałości influencer jest nierzadko wart tyle, co bardzo duża grupa użytkowników przypadkowo obserwujących nasz profil, blog lub witrynę (jak to ma miejsce np. w przypadku zakupionego pakietu followersów). 

Kim tak naprawdę są influencerzy i gdzie ich znaleźć?

Zasadniczo, influencerzy są ekspertami i autorytetami w danej dziedzinie, których zdanie cenią sobie inni (tzw. followersi). Znajdziemy ich w każdej branży – są to osoby, których udostępniany content warto obserwować i aktywnie angażować się w wywoływane dyskusje. Przyciągają oni wielu użytkowników bezpośrednio zainteresowanych tematem i ufających zdaniu influencera.

Aby stworzyć listę autorytetów, które najlepiej przysłużą się naszej marce:

•    weźmy udział w lokalnych konferencjach i innych wydarzeniach biznesowych, na których poznamy najpopularniejsze nazwiska i spotkamy wielu ekspertów, •    zapytajmy Klientów, jak i dzięki komu nas znaleźli, •    a także odwiedźmy i zbadajmy sieci społecznościowe.

Co ważne – warto mieć na uwadze, że prawdziwy influencer nie jest celebrytą, domorosłą gwiazdą lub innym, bliżej nieokreślonym tworem blogosfery, otrzymującym produkty w zamian za ich reklamę. Content tworzony przez eksperta z branży jest rzetelny, autentyczny i z reguły obiektywnie przedstawiający dane zagadnienia.

Jak nawiązać dobre relacje z influencerem?

Budowanie związku pomiędzy naszą marką a potencjalnym influencerem będzie, przede wszystkim, kosztować nas wiele czasu. Jeśli jednak już zainwestowaliśmy w rozbudowę witryny oraz zadbaliśmy o wartościowy, unikalny content, a linki tylko czekają na udostępnienie – nawiązanie znajomości z autorytetami w branży zdecydowanie pomoże w trafieniu do szerszej grupy potencjalnych Klientów i to bez względu na to, jak duża jest nasza firma.

Jeśli więc namierzyliśmy już autorytety w danej dziedzinie i stworzyliśmy listę wyselekcjonowanych osób, których zainteresowanie wpłynęłoby pozytywnie na nasze rankingi – czas wyruszyć na polowanie:

•    monitorujmy sieci społecznościowe – wszystkie wpisy i komentarze; klikajmy ‘follow’ wszędzie tam, gdzie nasz cel publikuje online, regularnie zapoznawajmy się ze wszystkimi udostępnianymi treściami i szukajmy możliwości dodania komentarza (merytorycznego, najlepiej prowokującego do dyskusji), •    nigdy nie prośmy o nic i nie stalkujmy, a także uzbrójmy się w duże pokłady cierpliwości (cały proces może zająć kilka, a nawet kilkanaście miesięcy!), czekajmy na moment, w którym będziemy mogli okazać się pomocni, •    budujmy nieustannie swój własny wizerunek, dzielmy się zainteresowaniami, dajmy się zapamiętać (np. poprzez pokazanie swojej siły i wiedzy w danym temacie), starajmy się spotkać (np. podczas konferencji).

Następnie – udostępniajmy na naszych profilach to, co udostępnia influencer. Jednocześnie, nienachalnie przedstawiajmy swój content, prośmy o porady i rozwianie wątpliwości w poszczególnych kwestiach. Bardzo możliwe, że w zamian za zainteresowanie influencer przedstawi na swojej stronie lub profilu naszą stronę, całość lub fragment tekstu, a tym samym – osiągniemy nasz cel. W rezultacie, spodziewać możemy się znacznie większej klikalności od zainteresowanych użytkowników, dla których bardzo często pozytywne zdanie influencera może przechylić szalę na naszą korzyść.

 

Przede wszystkim – nie porzucaj!

Zdobycie zainteresowania influencera nie jest takie proste, trwa dość długo i wymaga naszego dużego zaangażowania. Tym samym, nie możemy spocząć na laurach i z chwilą osiągnięcia celu (wzmianki, udostępnienia linków lub contentu) – zapomnieć o podtrzymaniu relacji.

Regularne komentowanie i udostępnianie sprawi, że nie tylko uda nam się nawiązać bliższą więź z danym autorytetem. Możemy spodziewać się, że inni influencerzy również będą do nas trafiać, umożliwiając zbudowanie zaplecza pozytywnie wpływającego na wizerunek naszej marki i pozwalającego na zdobycie lepszych pozycji w wynikach wyszukiwania (linkowanie).

Ponadto, konsekwentnie budując swoją reputację i wykorzystując wiedzę branżową, sami możemy również stać się influencerami – osobami, których opinia w przyszłości będzie miała istotne znaczenie dla być lub nie być danego produktu lub marki.

Ciężka praca się opłaca

Tak jak nasz Sim, regularnie uczęszczający do pracy i dbający o podtrzymanie dobrych relacji z sąsiadami, zdobywał nowe szczeble na drabinie swojej kariery, tak samo my – dzięki zdobyciu zainteresowania influencera, możemy dotrzeć do znacznie szerszego grona użytkowników, wypracować sobie dobrą reputację i zyskać miano eksperta w danej dziedzinie. W odpowiednim czasie przełoży się to na ilość subskrypcji, udostępnień, a także w wielu przypadkach – również na wymierne korzyści finansowe.

Tak więc, może zamiast przeglądać w wolnej chwili strony z plotkami o gwiazdach, może lepiej poświęcić ten czas na merytoryczną dyskusję z influencerem?

Źródła: Inc.; Search Engine Land; Top Seo Rankers

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55