Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:15 min Ikona 26.02.2010

Co dzieje się na stronie z wynikami wyszukiwania?

Bardzo ciekawym faktem jest to, iż 62% osób korzystających z wyszukiwarek internetowych nie odróżnia płatnych linków sponsorowanych od naturalnych wyników wyszukiwania. Wbrew pewnym opiniom linki sponsorowane (Google AdWords) nie są ignorowane, a dla niektórych zapytań wręcz preferowane.

80% polskich internautów odróżniających linki opłacone od zwykłych deklaruje, że świadomie je klika co potwierdza koncepcję Google, iż AdWords ułatwia odnalezienie konkretnych, poszukiwanych przez nas produktów i usług.

Wyniki badań eyetrackingowych (badania polegające na śledzenie ruchu gałek ocznych w celu ustalenie punktu na ekranie obserwowanego przez użytkownika komputera i Internetu) przynoszą jeszcze kilka innych ciekawych informacji. Trzy pierwsze pozycje wyników wyszukiwania widziane są przez 100% osób a co najważniejsze – wyniki płatne nie są ignorowane. Tylko 20% użytkowników zagląda na drugą stronę z rezultatami wyników dla danego zapytania.

Biorąc pod uwagę powyższe fakty staję się jasne, iż zarówno naturalne wyniki wyszukiwania jak i ich płatny odpowiednik pod postacią linków sponsorowanych mają ogromne znaczenie dla użytkowników Internetu, a co za tym idzie są świetnym miejscem promocji firm. Wyjątkowo ciekawe jest to, iż szczególnie ważna jest widoczność. Pierwsze, wyróżnione miejsca zawsze są najważniejsze i nie liczy się tu sam fakt formy przekazu lecz jego zauważalność i wartość dla odbiorcy.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55