Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Początek jesieni to nie jest moment na przygotowania do zimowego snu – a już na pewno nie w obszarze marketingu cyfrowego. Tu jak zawsze dużo się dzieje, a my przyjrzeliśmy się nieco bliżej kilku tematom, które zwróciły we wrześniu naszą uwagę.
Krótkie filmiki na TikToku, Shorty na YouTubie, rolki na Instagramie – wydaje się, że odbiorcy o wiele chętniej pochłaniają krótkie treści. Czy oznacza to, że treści konsumujemy tylko szybko i przelotnie? A może oczekujemy czegoś więcej?
W mediach społecznościowych można zaobserwować pewne symptomy, które sygnalizują, że oczekiwania konsumentów zaczynają się zmieniać. Przykładowo, na Instagramie zaczęły pojawiać się użytkownikom alerty, które informują, że treści publikowane na InstaStories dłuższe niż 15 sekund nie będą już dzielone.
Trzeba przyznać, że z pewnością zwiększy to komfort oglądania relacji. Z drugiej strony zachęci twórców do przygotowywania dłuższych filmów. TikTok też stawia na dłuższą formę – w tym przypadku opisów! Matt Navarra, ekspert w obszarze mediów społecznościowych, poinformował w jednym ze swoich tweetów, że TikTok zwiększa opis filmów wideo do 2200 znaków. Dzięki temu twórcy będą mogli jeszcze bardziej zaangażować odbiorców w swoje treści i lepiej przedstawić im, co prezentuje wideo.
Nad zagadnieniem pochylił się SOCIALPRESS, który przeprowadził badania dotyczące kryteriów wyboru agencji marketingowej. Głównym założeniem badania było określenie kryteriów, którymi kierują się firmy z sektora B2B oraz B2C przy wybieraniu agencji marketingowych. W wyniku analizy przeprowadzonych ankiet, twórcy raportu zauważyli, że doświadczenie oraz osiągnięcia agencji znacząco wpływają na decyzję potencjalnych klientów. Oznacza to, że pozycje w rankingach branżowych są brane pod uwagę przy wyborze agencji. Co ważne, istotnym kryterium przy podejmowaniu decyzji o współpracy mają…ludzie, a konkretnie marki osobiste pracowników oraz ich rozpoznawalność w branży. Szereg innych danych i wniosków można znaleźć w pełnym raporcie dostępnym do przejrzenia na SOCIALPRESS.
Jak widać w świecie marketingu internetowego nie ma czasu na jesienną zadumę i spowolnienie, tu ciągle wrze! Nowinki z obszaru pozycjonowania stron www czy social mediów dobitnie pokazują, że warto być na bieżąco z tym, co dzieje się w sieci. Właśnie dlatego gorąco zachęcamy do regularnego odwiedzania naszego bloga i czytania artykułów naszych specjalistów. A kolejny przegląd marketingowy już za miesiąc!
Magda – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, ekspert w obszarze content marketingu. Związana z branżą SEO/SEM od 10 lat, skoncentrowana na tworzeniu treści online w oparciu o trendy. Fanka social mediów i nowych technologii, uwielbia wyzwania dotyczące języka komunikacji, zachwycona real time marketingiem i czule spoglądająca na obszar employer brandingu. Prywatnie uwielbia podróże po świecie, długie spacery ze swoimi psami, dobry reportaż do mocnej kawy bez cukru.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: