Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Jakiś czas temu (16.03) Google w artykule na swoim blogu poinformował o zmianach, jakie planuje wprowadzić w świecie analityki internetowej. A konkretnie? 1 lipca 2023 roku wykorzystywany dotychczas przez użytkowników Google Analytics 3 (Universal Analytics) przestanie agregować dane. Zastąpi go nowe narzędzie – Google Analytics 4.
Do tej zmiany gigant z Mountain View przygotowywał nas już od dłuższego czasu. Ponad dwa lata temu (w październiku 2020) ogłoszony został Google Analytics 4 jako narzędzie analityczne przyszłości. Trzecia generacja opierała się na pozyskiwaniu informacji na bazie plików cookie, zaś Google Analytics 4 powstał z myślą o aktualnym środowisku internetowym.
Najnowsze narzędzie od Google nie osadza się wyłącznie na plikach cookie, ale wykorzystuje także model danych oparty na zdarzeniach, aby zapewnić pomiary skupione na użytkowniku. Ponadto ma na celu jeszcze bardziej niż do tej pory dbać o prywatność użytkowników. Google zwraca na to uwagę, informując, że Google Analytics 4 nie będzie przechowywać adresów IP.
Co oznacza zmiana? Przede wszystkim, konieczność skonfigurowania Google Analytics 4, zgodnie z zaleceniem jego twórców – jak najszybciej. Pozwoli to na porównanie danych rok do roku, ponieważ na tę chwilę wydaje się, że migracja danych z Google Analytics 3 nie będzie możliwa, a dostęp do danych historycznych przewiduje się przez co najmniej 6 miesięcy (ale nie wiemy jak długi maksymalnie będzie czas dostępu do tych danych):
Źródło: Blog Google
Gemius Polska opublikował w marcu dane pochodzące z badania internetowego Mediapanel za luty 2022. Wśród wyników znalazły się informacje dotyczące rankingów wydawców i witryn internetowych, a także aplikacji. Według raportu liczba internautów w Polsce we wspomnianym miesiącu wyniosła 30 mln, zaś średnio dziennie z internetu korzystało 25,5 mln osób.
Co można wywnioskować z wyników badania?
Warty uwagi jest też bardzo duży wzrost zasięgu Google, a więc procentowego udziału realnych użytkowników odwiedzających ten kanał w populacji wszystkich realnych użytkowników korzystających z internetu. W styczniu 2022 zasięg Grupy Google wykazywał wartość na poziomie 77,7%, a już w lutym 2022 – 96,54%.
Dla wszystkich tych, którzy chcą zrozumieć czym jest Metaverse, to – nie kto inny – Meta podzielił się swoją wizją przestrzeni markowej. W jaki sposób? Wykorzystując doświadczenia VR Horizon Worlds, gdzie marki mogą wchodzić w interakcje z Klientami na zupełnie innym poziomie niż dotąd nam znany.
2 kwietnia, marka Wendys uruchomi swoją pierwszą wirtualną przestrzeń w Horizon Worlds. Użytkownicy urządzeń Meta Quest 2 będą mogli odwiedzić wirtualną restaurację Wendy’s i doświadczać świata zaprojektowanego specjalnie dla nich. To może być zapowiedź nowego wymiaru budowania relacji z Klientami.
Tak wygląda strona Wendyverse.com zachęcająca do udziału w wydarzeniu:
Instargam upodabnia się do TikToka? Trochę tak to wygląda, ponieważ od jakiegoś czasu Instagram testuje nowy kanał główny. Eliminuje on górny pasek Stories! Wszystko prezentowane jest w pełnoekranowym i – zdaje się też – bardziej wciągającym interfejsie. Czy to rozwiązanie przypadnie do gustu użytkownikom platformy? Czas pokaże!
Magda – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, ekspert w obszarze content marketingu. Związana z branżą SEO/SEM od 10 lat, skoncentrowana na tworzeniu treści online w oparciu o trendy. Fanka social mediów i nowych technologii, uwielbia wyzwania dotyczące języka komunikacji, zachwycona real time marketingiem i czule spoglądająca na obszar employer brandingu. Prywatnie uwielbia podróże po świecie, długie spacery ze swoimi psami, dobry reportaż do mocnej kawy bez cukru.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: