Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:05 min Ikona 31.03.2022

Co działo się w marketingu cyfrowym w marcu 2022?

Marzec w obszarze marketingu internetowego zaznaczył się kilkoma ważnymi informacjami. Do tych, które zwróciły szczególną uwagę – zwłaszcza w zakresie analityki internetowej – należał news o wycofaniu Google Analytics 3. Warta uwagi okazała się także kolejna odsłona badań internetu według Medipanel.
Nadchodzi Google Analytics 4 – co się zmieni?

Jakiś czas temu (16.03) Google w artykule na swoim blogu poinformował o zmianach, jakie planuje wprowadzić w świecie analityki internetowej.  A konkretnie? 1 lipca 2023 roku wykorzystywany dotychczas przez użytkowników Google Analytics 3 (Universal Analytics) przestanie agregować dane. Zastąpi go nowe narzędzie – Google Analytics 4.

Do tej zmiany gigant z Mountain View przygotowywał nas już od dłuższego czasu. Ponad dwa lata temu (w październiku 2020) ogłoszony został Google Analytics 4 jako narzędzie analityczne przyszłości. Trzecia generacja opierała się na pozyskiwaniu informacji na bazie plików cookie, zaś Google Analytics 4 powstał z myślą o aktualnym środowisku internetowym.

Najnowsze narzędzie od Google nie osadza się wyłącznie na plikach cookie, ale wykorzystuje także model danych oparty na zdarzeniach, aby zapewnić pomiary skupione na użytkowniku. Ponadto ma na celu jeszcze bardziej niż do tej pory dbać o prywatność użytkowników. Google zwraca na to uwagę, informując, że Google Analytics 4 nie będzie przechowywać adresów IP.

Co oznacza zmiana? Przede wszystkim, konieczność skonfigurowania Google Analytics 4, zgodnie z zaleceniem jego twórców – jak najszybciej. Pozwoli to na porównanie danych rok do roku, ponieważ na tę chwilę wydaje się, że migracja danych z Google Analytics 3 nie będzie możliwa, a dostęp do danych historycznych przewiduje się przez co najmniej 6 miesięcy (ale nie wiemy jak długi maksymalnie będzie czas dostępu do tych danych):

Źródło: Blog Google

Lutowe wyniki badań internetu według Medipanel

Gemius Polska opublikował w marcu dane pochodzące z badania internetowego Mediapanel za luty 2022. Wśród wyników znalazły się informacje dotyczące rankingów wydawców i witryn internetowych, a także aplikacji.  Według raportu liczba internautów w Polsce we wspomnianym miesiącu wyniosła 30 mln, zaś średnio dziennie z internetu korzystało 25,5 mln osób.

Co można wywnioskować z wyników badania?

  • Grupa Google może pochwalić się prawie 29 mln użytkowników, którzy średnio spędzają 5h 37 min na tym kanale.
  • Spośród audytowanych aplikacji najwięcej użytkowników posiada Allegro i jest to prawie 10,5 mln, tym wynikiem niemal 5-krotnie przewyższa drugą w kolejności aplikację – Jakdojade – z ponad 2,1 mln użytkownikami.
  • Zdecydowanie użytkowników przyciągają aplikacje praktyczne, ułatwiające codzienne czynności, jak robienie zakupów (Allegro, OLX), komunikowanie się z innymi (Messenger,Gmail, WhatsApp Messender), ale też zapewniające rozrywkę (Netflix, Spotify).

Warty uwagi jest też bardzo duży wzrost zasięgu Google, a więc procentowego udziału realnych użytkowników odwiedzających ten kanał w populacji wszystkich realnych użytkowników korzystających z internetu. W styczniu 2022 zasięg Grupy Google wykazywał wartość na poziomie 77,7%, a już w lutym 2022  – 96,54%.

A poza tym w skrócie…

Dla wszystkich tych, którzy chcą zrozumieć czym jest Metaverse, to – nie kto inny – Meta podzielił się swoją wizją przestrzeni markowej. W jaki sposób? Wykorzystując doświadczenia VR Horizon Worlds, gdzie marki mogą wchodzić w interakcje z Klientami na zupełnie innym poziomie niż dotąd nam znany.

2 kwietnia, marka Wendys uruchomi swoją pierwszą wirtualną przestrzeń w Horizon Worlds. Użytkownicy urządzeń Meta Quest 2 będą mogli odwiedzić wirtualną restaurację Wendy’s i doświadczać świata zaprojektowanego specjalnie dla nich. To może być zapowiedź nowego wymiaru budowania relacji z Klientami.

Tak wygląda strona Wendyverse.com zachęcająca do udziału w wydarzeniu:

Instargam upodabnia się do TikToka? Trochę tak to wygląda, ponieważ od jakiegoś czasu Instagram testuje nowy kanał główny. Eliminuje on górny pasek Stories! Wszystko prezentowane jest w pełnoekranowym i – zdaje się też – bardziej wciągającym interfejsie. Czy to rozwiązanie przypadnie do gustu użytkownikom platformy? Czas pokaże!

Magda – doktor nauk humanistycznych w zakresie historii, ekspert w obszarze content marketingu. Związana z branżą SEO/SEM od 10 lat, skoncentrowana na tworzeniu treści online w oparciu o trendy. Fanka social mediów i nowych technologii, uwielbia wyzwania dotyczące języka komunikacji, zachwycona real time marketingiem i czule spoglądająca na obszar employer brandingu. Prywatnie uwielbia  podróże po świecie, długie spacery ze swoimi psami, dobry reportaż do mocnej kawy bez cukru.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55