Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Zaczęły się wakacje, więc zaczniemy od jednego z najważniejszych – jak uważają niektórzy – wydarzenia. Disney+ zawitał do Polski! Każdy koneser dobrego kina wyczekiwał 14 czerwca z niecierpliwością, a Disney wynagrodził ten czas prezentując ponad 800 filmów i 1000 seriali. To prawdziwa gratka dla miłośników Star Wars, uniwersum Marvela – ponad 40 tytułów – czy kultowych propozycji ze stajni Pixara czy Disneya.
Wrzało również u influencerów – według UOKiK influencer marketing wrócił do poziomu sprzed pandemii, a na prowadzenie wysunął się Instagram. Z raportu „Rynek influencerów w Polsce – 2022” wynika, że marketerzy planują zwiększyć wydatki na tą część marketingu. Ponad 70% uczestników badania nawiązuje współpracę z influencerami bezpośrednio, pozostali wspomagają się pomocą agencji marketingowych.
Mediacom opublikował wyniki badania Influence Power Index który jasno udowadnia, że influencerzy cieszą się dużo większym zaufaniem społecznym od celebrytów. Czy to początek nowej ery? Czas pokaże.
W tym momencie warto wspomnieć o nowej funkcjonalności Avatars zaprezentowanej przez platformę Tik Tok. Od teraz każdy użytkownik może personalizować wygląd swoich avatarów poprzez zmianę cech wyglądu takich jak kolor i faktura włosów czy ton skóry, a to tylko niektóre z możliwości. Może to być doskonałe rozwiązanie dla tiktokerów którzy mają coś do powiedzenia w sieci, ale chcą pozostać anonimowi.
Czerwiec to również początek ery post-cookies, już teraz ogłaszaną największą zmianą w 2022 według branży marketingowej. Perspektywy wskazują, że aż 60% praktyków w branży wierzy w skuteczność rozwiązań bez ciasteczek. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej warto zapoznać się z badaniem przeprowadzonym przez platformę reklamową Mediaocean.
Kolejne raporty – tak, tym razem będzie ich dużo, ale nie możemy ich pominąć, ponieważ są kluczowe do planowania kolejnego półrocza, zwłaszcza w segmencie e-commerce którego dynamiczny rozwój nie słabnie. E-Izba donosi w raporcie „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, że już prawie 90% internautów kupuje online. Rosną nie tylko koszyki zakupowe, ale również częstotliwość dokonywania zakupów.
I tu zaglądamy z kolei do badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia, traktującym o problemach handlu internetowego dostrzeganych przez polskich konsumentów. 28 maja 2022r. wprowadzona została nowa unijna dyrektywa „Omnibus” regulująca zasady e-commerce. Aby wzmocnić ochronę konsumentów reguluje ona kwestie: sztucznych obniżek, fałszywych opinii czy jawności opłacania wyników w wyszukiwarkach. Czekamy kiedy te zasady zostaną wprowadzone do Polski, natomiast przedsiębiorcy powinni przygotować się na nie już teraz. Chcecie wiedzieć, jak zachowywał się polski konsument w sklepie detalicznym? Odsyłamy do raportu „Shopper Barometr Polska 2022”.
W dniach 7-9 czerwca odbyło się Forum IAB 2022 podczas którego premierę miał również „Raport Strategiczny Internet 2021/2022”. Globalne wydarzenia odbiły się szerokim echem w całej branży digital, a rozwój kolejny raz przyspieszył. Czy zbliżamy się do przekroczenia swoistej „bariery dźwięku”? Wszystko na to wskazuje. Zawarte w raporcie analizy dotyczą m.in. statystyk polskiego internetu, poszczególnych segmentów e-marketingu, narzędzi marketingu online oraz najnowszych wyników IAB Polska/PWC AdEx.
Więcej o przyszłości e-handlu możemy się dowiedzieć z raportu „State of Commerce” firmy Salesforce, która prognozuje, że do 2024 roku 54% przychodu z handlu będzie generowanych w kanałach cyfrowych.
Początek wakacji, tuż przed spowolnieniem w wielu segmentach rynku, to dobry moment by na chwilę się zatrzymać i zaplanować kolejne posunięcia. Mnogość raportów i analiz pomaga w zaplanowaniu strategii marketingowych na kolejne miesiące, zwłaszcza, że już teraz na horyzoncie pojawia się Black Friday oraz sezon świąteczny. Dla wielu firm to ostatni dzwonek by się na ten sezon przygotować.
Tymczasem życzymy Wam udanych i bezpiecznych wakacji i do zobaczenia na kolejnym podsumowaniu już za miesiąc!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: