Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 23.08.2010

Ciekawie na rynku mobilnych wyszukiwarek

Rynek mobilnych wyszukiwarek w ostatnim czasie bardzo się rozwinął, przeżywa prawdziwe trzęsienie ziemi. Prawie 83 % dorosłych Amerykanów posiada telefony komórkowe, z czego 20% to smartphony wyposażone w system operacyjny. Pod koniec drugiego kwartału 2010 roku rozpoczęła się bitwa pomiędzy dwoma największymi gigantami Apple i Google o niezwykle szybko rozwijający się rynek mobilnych wyszukiwarek.

Rynek mobilny

Według nieoficjalnych informacji Apple stworzył swoją własną mobilną wyszukiwarkę, którą cały czas udoskonala, ponadto przedstawili jakiś czas temu swoją nową platformę reklamy iAD. Niewykluczone, że mobilna wyszukiwarka Apple będzie w formie prostej aplikacji typu Yelp.

Firmy aktywnie uczestniczą na rynku mobilnych wyszukiwarek. Dwa giganty Apple i Google posiadają swoje własne platformy na reklamy mobilne: Apple - iAd, a Google - AdMob.

Z iAd korzystać będą mogli również deweloperzy aplikacji dla iPhone, którzy w bardzo prosty sposób będą mogli umieszczać w swoich programach reklamy wyświetlane w systemie PPC (Pay per click). Apple ma przewagę nad Google, ponieważ ma dłuższy staż na mobilnym rynku. Smartphony Apple IOS posiadają niemal 65 % rynku jeżeli chodzi liczbę osób przeglądających strony internetowe za pomocą swoich telefonów, prawie 8 razy więcej, niż jego największy konkurent Google Android. Kolejną zaletą iPhone jest Apple Store, które stanowi dla analityków Aplle źródła cennych informacji.

Apple prawdopodobnie nie jest szczęśliwy, że taka potęga jak Google konkuruje z nim nawet w sektorze mobilnym, nie wspominając już o tym, że wyszukiwarka Google jest preferowaną przeglądarką posiadaczy iPhones. A zatem sytuacja Apple nie jest aż tak pewn,a jak mogłoby się wydawać.

Według analityka Apple, Gene Munstera z Piper Jaffray - "Apple posiada ogromną wiedzę z zakresu mobilnego wyszukiwania, jak i reklamy dzięki App Store, co daje jej ogromną przewagę nad Google. Mobilne wyszukiwanie w odróżnieniu od tradycyjnego jest bardzo mocno związane z geolokalizacją, żeby Apple miało jakiekolwiek szanse z Google musi jak najszybciej zacząć aktywnie działać na tym rynku."

Warto także zauważyć, że Apple i Google podchodzą zupełnie inaczej do funkcjonalności mobilnych wyszukiwarek. Apple stawia na prostotę w postaci aplikacji, natomiast Google na funkcjonalną wyszukiwarkę przystosowaną do małego wyświetlacza.

Walka zatem trwa, a my będziemy obserwować jak te dwa giganty będą się prześcigać w swojej funkcjonalności i innowacyjności mobilnych wyszukiwarek.

Źródło: SearchEngineJournal

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55