Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 05.01.2010

Bój o wizerunek firmy w Internecie

O ile sieć dla ponad 10% użytkowników jest miejscem regularnych zakupów, o tyle dla zdecydowanej większości internautów wirtualny świat jest zapleczem wiedzowym, podręczną encyklopedią o wszystkim. Jeszcze długo większość konsumentów będzie korzystać z tradycyjnych sposobów nabywania towarów. Nawet najatrakcyjniej rozbudowany panel obsługi klienta nie zastąpi bowiem możliwości przymierzenia butów, ocenienia daty ważności produktu, czy przysłowiowego „pomacania” zakupionego właśnie telewizora. Cały czas więcej kupujemy w realu, ale to w sieci szukamy wiedzy o:

– miejscu, w których znajduje się poszukiwany sklep
– godzinach otwarcia punktu
– ofercie
– promocjach i cenach
– produkcie, marce i firmie.

Internet to nasze zaplecze wiedzowe, często tyle wiemy, co w sieci znajdziemy. Mając to na uwadze bardzo istotnym elementem wirtualnej rzeczywistości staje się wizerunek firmy, czyli opinie o sklepie, produkcie, marce i obsłudze klienta. Niebywałą karierę w sieci robią dziś wszelkie strony, które zbierają opinie o firmach. To jeden ze skutecznych sposobów realnej oceny ofert reklamowych, przez tych co już skorzystali, dla tych, co mają zamiar.

eMarketer opublikował badanie, z którego jasno wynika, że marki boją się negatywnych komentarzy internautów. Negatywne opinie niweczą bowiem przez lata budowany prestiż marki. Aż 47% ankietowanych firm, że w przypadku kłopotliwych uwagi w sieci, próbują skontaktować się bezpośrednio z osobą negatywnie nastawioną do ich marki; chcą sprostować daną informację. 33% firm dokonuje przeglądu swojej oferty, poprawia jakość produktu. 24% zachęca do pozytywnego wypowiadania się na temat firmy, co najczęściej sprowadza się do uaktywnienia „swoich ludzi” na nieprzychylnych forach. 17% wydaje oficjalne komunikaty prasowe, a 14% nakłania (drogą prawną? drogą daleko posuniętej perswazji?) osoby negatywnie nastawione do usunięcia niewygodnych treści.

Jak widać, sprawa jest poważna. Internet to miejsce 24 godzinnej, w żaden sposób nie dającej się ujarzmić, dyskusji. Rozmawiamy na wszystkie tematy, wydajemy skrajne oceny, budując prestiż i niszcząc firmy, marki i ludzi. A wszystko to czyta zdezorientowany klient, który szuka podpowiedzi, wiarygodnej opinii. Czy wysłucha specjalnie dopasowanego komunikatu reklamowego, czy kogoś „życzliwego”, który odradza dany produkt, bo już z niego korzysta? Oceńcie sami.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55