Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Kampania programowalna
Jedną z nowości wprowadzonych przez zespół AdWords jest możliwość stosowania skryptów języka JavaScript. Ma to za zadanie ułatwienie zarządzania kontem, poprzez automatyzację procesów wprowadzania do niego zmian. Zmiany te dotyczyć mogą m.in. maksymalnych stawek CPC, słów kluczowych oraz ich dopasowań, a także edycji, dodawania, czy usuwania niemal dowolnych innych elementów konta.
Do inicjowania zmian wykonywanych przez skrypt wykorzystane mogą być zewnętrzne wobec konta AdWords źródła danych. Możliwe jest np. automatyczne wstrzymywanie słów kluczowych odnoszących się do określonych produktów, kiedy ich zasoby magazynowe zostaną wyczerpane, a także ponowne ich uruchomienie, po uzupełnieniu zapasów.
Rozwiązanie to pozwala na wprowadzanie wielu zmian jednocześnie. Oprócz uruchomienia puli tysiąca automatycznie wygenerowanych, nowych słów kluczowych, możemy w tym samym momencie (przy pomocy tej samej funkcji) np. zwiększyć budżet dzienny danej kampanii, czy zwiększyć stawki CPC starszych wyrażeń, które wygenerowały określoną liczbę wyświetleń w ostatnim tygodniu, miesiącu, czy w danym dniu. Możliwości są niemal nieograniczone.
Z reguły jest alternatywa
Jest jeden, ale za to bezwzględny warunek korzystania przy projektowaniu kampanii ze skryptów JavaScript, a mianowicie znajomość tego języka programowania, bądź też wsparcie osoby posiadającej takie kompetencje.
Architekci AdWords poszli jednak krok dalej oferując alternatywę w postaci tzw. Reguł automatycznych – intuicyjnego narzędzia, z powodzeniem stosowanego także przez osoby, które nie są programistami.
Reguły Automatczne to wprowadzona niedawno funkcja interfejsu AdWords, dzięki której administrator konta może samodzielnie zaprogramować niektóre zmiany określonych elementów kampanii. Rzeczone zmiany dotyczyć mogą całych kampanii, grup reklam, reklam oraz słów kluczowych. W zależności od zajścia określonych przez administratora warunków, w sposób automatyczny mogą być one wstrzymywane, mogą być zmieniane ich maksymalne CPC i inne właściwości.
Reguły Automatyczne posłużyć potrafią na przykład jako swoisty ekwiwalent niedziałającego już od dłuższego czasu Narzędzia Preferencji Pozycji. Możemy bowiem skonfigurować naszą kampanię w taki sposób, by maksymalna stawka CPC danego słowa kluczowego zwiększała się o określoną wartość procentową, gdy poprzedniego dnia jego średnia pozycja była niższa od preferowanej. Wprowadzając jednocześnie drugą regułę, zmniejszającą CPC, gdy pozycja jest wyższa od pożądanej, sprawiamy, że stawka będzie obniżana do momentu spadku w rankingu, kiedy to – dzięki pierwszej regule – znów zostanie zwiększona. Taka konfiguracja sprawi, że kampania będzie „dążyła” do tego, by wyświetlać reklamę na wybranej przez nas pozycji możliwie najniższym (w bieżących warunkach) kosztem.
Reguły Automatyczne pozwalają między innymi także na samoczynne wysyłanie wiadomości e-mail, czy wstrzymywanie i uruchamianie grup reklam, reklam, bądź całych kampanii w momencie spełnienia określonych warunków.
Działanie reguł może być inicjowane przez rozmaite czynniki. Znajduje się wśród nich również kilka rodzajów danych importowanych z Google Analitycs, takich jak m.in. współczynnik odrzuceń, czy średnia długość odwiedzin.
Skonfiguruj i czerp korzyści
Możliwość stosowania skryptów i Reguł Automatycznych czyni Google AdWords narzędziem nie tylko jeszcze bardziej elastycznym, ale także efektywnym. Odpowiednie ze strategicznego punktu widzenia zaplanowanie kampanii, pozwala już przy pierwszej jej optymalizacji w taki sposób skonfigurować jej działanie, by w późniejszym czasie zachowywała się ona „inteligentnie”, samodzielnie wprowadzając tysiące zmian, spełniając w ten sposób przyjęte przez nas założenia i oszczędzając czas.
Źródło: Support.google.com
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: