Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:40 min Ikona 23.05.2012

AdWords i Wideo

Znany branżowy portal emarketer.com ocenia, że w przeciągu trzech najbliższych lat reklamy w wyszukiwarkach, reklamy display’owe oraz reklamy wideo stanowić będą aż 80% całego rynku marketingu w Internecie. To właśnie dlatego Google tak intensywnie promuje ostatnio jedną z nowszych, a zarazem bardziej obiecujących funkcjonalności systemu AdWords – AdWords for Video.

Przewagę ruchomych obrazów wzbogaconych jeszcze o dźwięk, nad tradycyjnymi, statycznymi środkami w oddziaływaniu na konsumentów zauważyć można na wielu płaszczyznach. Najłatwiej dostrzec ją, obserwując utrzymanie uwagi odbiorców przeglądających strony WWW. Statystyki nie pozostawiają złudzeń: nawet atrakcyjna strona internetowa, na której nie znajdują się żadne filmy może liczyć na utrzymanie uwagi odbiorcy przez mniej więcej 46 sekund. Długość średnich odwiedzin na analogicznej stronie, wzbogaconej jednak o materiały wideo, wydłuża się statystycznie aż do 6 minut.

Znaczenie filmów wideo w sieci Internet doskonale obrazuje również ogromna i wciąż rosnąca popularność portalu YouTube. Na dzień dzisiejszy posiada on ponad 900 milionów użytkowników, a strony YouTube’a każdego miesiąca odwiedzane są przez przeszło 800 milionów osób.

Filmy są na dzień dzisiejszy również jednym z najskuteczniejszych narzędzi stymulowania zaangażowania użytkowników na Faceboku. Umieszczenie na stronie fanowskiej materiałów wideo, jest w tym kontekście zazwyczaj co najmniej kilkukrotnie skuteczniejsze od zwykłego postu składającego się z tekstu i ewentualnie statycznych grafik.

Statystyki przekonujące o skuteczności filmów wideo w angażowaniu użytkowników sprawiają, że coraz więcej firm pragnie docierać za ich pośrednictwem do swoich klientów. Mówi się, że tylko w bieżącym roku zainteresowanie reklamą wideo w internecie powinno wzrosnąć o około 47% w porównaniu do roku ubiegłego.

Odpowiedzią Google na ten trend jest oficjalne udostępnienie usługi AdWords for Video. Dzięki niej możliwe jest prowadzenie efektywnych kampanii wideo na zasadach bardzo zbliżonych do tych, które znane są reklamodawcom promującym się do tej pory za pośrednictwem tekstowych linków sponsorowanych, jak też reklam graficznych. Dodatkowo, dzięki pełnej integracji systemu AdWords z kontem YouTube, nie ma potrzeby oddzielnego ładowania filmów specjalnie na potrzeby kampanii – szybko i łatwo wykorzystać można materiały znajdujące się już na koncie YT.

Ogromnym atutem AdWords for Video jest możliwość pominięcia reklamy op upływie 5 sekund od rozpoczęcia filmu. Dzięki temu użytkownicy nie muszą marnować czasu na oglądanie mało interesujących reklam, zaś reklamodawcy płacą tylko za reklamy, które wyświetliły się w całości, mając przy tym 5 pierwszych sekund na przyciągnięcie i zatrzymanie uwagi odbiorców. Sprawia to, że firmy nie ponoszą kosztów związanych z wyświetlaniem filmów niezainteresowanym użytkownikom, zaś sami użytkownicy nie są zmuszani do oglądania reklam, na które nie mają ochoty.

System rozwija się w taki sposób, by udostępnić reklamodawcom nie tylko wygodne, przejrzyste i bardzo precyzyjne narzędzie komunikacji marketingowej, ale także by zapewnić szereg możliwości śledzenia skuteczności kampanii, pod kątem np. konwersji. To zupełnie nowa jakość w reklamie. Kampanie wideo nareszcie powstawać mogą w oparciu o twarde dane, na podstawie planowanego i dotychczasowego zwrotu z inwestycji (ROI), bardzo precyzyjnie określonej grupy docelowej (wiek, geolokalizacja, zainteresowania i wiele innych), a także w sposób w pełni dostosowany do możliwości finansowych, zarówno dużych, jak i małych oraz średnich przedsiębiorstw. Ponadto, co chyba najważniejsze, skuteczność takich kampanii może być bardzo dokładnie zweryfikowana i wyrażona w przejrzystych zestawieniach, uwzględniających między innymi analizę zachowań osób, które obejrzały reklamę (np. czy odwiedzili promowaną stronę, czy zrobili to podczas, czy po wyświetleniu filmu itp.).

Reklamy wideo emitowane w ramach AdWords stawać się będą coraz bardziej wszechobecne, zaś same filmy reklamowe przestaną być domeną wyłącznie najbogatszych i największych marek.

Źródło: Marketing Przy Kawie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55