Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:45 min Ikona 25.03.2011

AdStandard 2011, czyli wszystko o rynku reklamy internetowej

Opublikowany ostatnio raport AdStandard 2011 to  kompendium wiedzy na temat polskiego rynku reklamy internetowej, odpowiadające między innymi na pytania dotyczące wartości rynku e-reklamy, trendów na przyszłość oraz sympatii i antypatii odbiorców reklam internetowych.  Na 130 stronach możemy zapoznać się z informacjami widzianymi z trzech perspektyw – reklamodawców, wydawców oraz Internautów.

Jak wynika z publikacji, wydatki na marketing internetowy w porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększyły się aż o 17% uzyskując rekordową wartość  1 mld 578 mln zł.  Kwota ta, lokuje Internet na drugim miejscu wśród najpopularniejszych mediów w Polsce, zaraz po telewizji, nie notującej już od dawna tak znaczącego progresu.

Formy reklamy internetowej

W 2010 roku wciąż największą popularnością cieszyła się reklama graficzna. Osiągnęła ona 45% udział w runku,  tym samym notując 2% spadek w porównaniu do roku ubiegłego.
Nieustanny, dynamiczny progres przeżywają natomiast działania marketingowe w wyszukiwarkach, takie jak pozycjonowanie, czy kampanie linków sponsorowanych. Na tego typu promocję, przeznaczono 30% łącznych przychodów, czyli  473 mln zł.  Analizując informacje podane przez Puls Biznesu na początku 2011 roku, można sądzić, że jest to wartość niedoszacowana, a jej realny poziom osiągnął nawet 700 mln.  Wszystko wskazuje, że polski rynek reklamy internetowej pójdzie w ślady amerykańskiego, na którym już od 2005 dominującą pozycję utrzymuje reklama w wyszukiwarkach. 
Mniejszym zainteresowaniem niż w ubiegłym roku cieszą się natomiast różnego rodzaju formy ogłoszeniowe (np. yellow pages) osiągając 17% wynik oraz e-mail marketing, na którego przeznaczono 6%.

Internauci o reklamie

Na potrzeby raportu AdStandard 2011 przeprowadzona została ankieta, której celem było określenie stosunku Internautów do reklam internetowych.  Trzydzieści szczegółowych pytań, ujawniło, że Internauci lubią reklamy humorystyczne i pomysłowe, aczkolwiek ogólne nastawienie do nich jest raczej negatywne.  Jak wynika z raportu, aż 57 % badanych nie okazuje reklamami żadnego zainteresowania, zamykając je tak szybko jak tylko jest to możliwe.  29% Internautów używa nawet oprogramowania blokującego emisję reklam.

Które branże najchętniej reklamują się w Internecie?

Motoryzacja, finanse i telekomunikacja są branżami, które łącznie wygenerowały aż 40% wydatków na e-promocję.  Największy wzrost zainteresowania rynkiem reklamy internetowej zauważalny jest natomiast w takich sektorach, jak: dekoracje i meble oraz sprzęty domowe. Znaczny spadek odnotował handel, multimedia i czas wolny.  Dużą grupę reklamodawców stanowią również firmy zgrupowane w kategoriach Kobieta i  Dziecko oraz Uroda osiągając 11% udział.

Podsumowanie

Internet to najdynamiczniej rozwijające się medium reklamowe, zarówno w Polsce jak również na świecie.  Wydatki na promocję online nieustannie rosną, deklasując tym samym takie potęgi, jak prasa czy radio. Jak pokazują najnowsze badania, branża internetowe przeżywa ciągły progres, nic nie robiąc sobie ze światowych kryzysów i spowolnień na rynku. Czy w najbliższym czasie Internet stanie się najistotniejszym medium w Polsce i na świecie? Statystyki z całą pewnością pozwalają nam snuć takie przypuszczenia.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55