Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Offline i Online trzymają się razem

Opublikowano: 13-01-2010
Czas potrzebny do przeczytania: 1:15 min

Zaciekła rywalizacja, ale zarazem wielopoziomowa komitywa - relacje między trybem online i offline można określić za pomocą wykluczających się stwierdzeń. Dziś prawie nic nie dzieje się w realnym biznesie bez wsparcia globalnej sieci. Internet – a wspomnę wypowiedziane przeze mnie słowa - jest naszym zapleczem wiedzowym, podręczną encyklopedią, doradcą w każdej materii; kierunkowskazem. Mało to razy swoje wątpliwości rozstrzygaliśmy stwierdzeniem: „sprawdzę w Googlach”. Czego nie ma w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki świata, tego nie ma w ogóle. Zastanawiające? Ale jakże prawdziwe.

Na potwierdzenie tych słów przytoczę opublikowane w ostatnim czasie badanie TNS OBOP. Najpopularniejszy ośrodek badawczy nastojów Polaków, na zlecenie Google, zbadał tzw. efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline), określający zachowania konsumenckie internetowej społeczności przed dokonaniem zakupu w tradycyjnych kanałach sprzedaży. 74% konsumentów dokonujących zakupu sprzętu RTV/AGD korzysta z Internetu przed podjęciem finalnej decyzji o zakupie.

źródło: TNS OBOP

Z badania oraz wypowiedzi ekspertów można wywnioskować, że ta tendencja będzie się pogłębiać, i co ciekawe – nie jest to powód do narzekań. Pozycja Internet i tzw. realu nie jest zagrożona. Obie formy komunikacji przekazu biznesowego będą współpracować ze sobą zgodnie na rzecz rosnących przychodów firm, które integrują działania offline i online.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się