Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wyszukiwarki widzą więcej

Opublikowano: 22-04-2008
Czas potrzebny do przeczytania: 1:10 min
 Google to nieustanne eksperymenty. Przyjazna wyszukiwarka zmieniła ostatnio algorytm przeszukiwania zasobów sieciowych tak, aby roboty sieciowe uwzględniały również wyniki związane z wyszukiwarkami lokalnymi poszczególnych witryn. Co oczywiście mocno wpłynęło na pozycjonowanie i metody działania firm pozycjonerskich na całym świecie.

Specjaliści Google chcą, by wyszukiwarka uwzględniała coraz większą liczbę zapytań - nakierowywała na coraz większa liczbę stron korespondujących z danym zapytaniem. W tym celu strony indeksowane są także na podstawie zawartości wyszukiwarek, które znajdują się na tych konkretnych stronach w elementach.

Oznacza to, że w wynikach wyszukiwania indeksowane są strony „ukryte” za formularzami działającymi na podstawie GET. Pozwala to na namierzenie poprzez tę konkretną wyszukiwarkę, Google, stron dotąd "niewidzialnych".

Poszerzony dostęp do informacji zawartych w lokalnych zasobach witryn oczywiście nie dotyczy informacji zabezpieczonych hasłami lub blokowanych przy pomocy robots.txt lub meta–robots noindex.

Wędrując po kodzie HTML, roboty tekstowe, indeksujące według zmienionego algorytmu, są w stanie doprowadzić użytkownika wyszukiwarki do stron, które dotąd nie były łatwo osiągalne. Jednocześnie wskazują twórcom stron i internautom nowe możliwości wyszukiwania - i nowe metody pozycjonowania.
Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się