Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

SEO PR na ratunek

Opublikowano: 02-12-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:40 min

SEO PR na ratunekZłota zasada marketingu oraz public relations: "Nieważne, co o nas piszą, ważne żeby pisali" lub jej wersja związana bardziej z show biznesem: "Nieważne, co o mnie mówią, ważne, żeby poprawnie pisali nazwisko" (w naszym przypadku markę), nierzadko okazuje się błędnym założeniem często dającym w praktyce zaskakująco negatywne skutki.

W przypadku wyszukiwarek internetowych znacznie większym zagrożeniem niż nie pojawianie się na pierwszych pozycjach, jest pojawianie się nazwy firmy lub marki, w powiązaniu z negatywnymi treściami oraz opiniami. W takiej sytuacji słabą reputację firmy można podreperować poprzez wykorzystanie techniki SEO PR, zwanej pozycjonowaniem wizerunkowym. Pozycjonowanie pozytywnych wartości związanych z branżą lub marką firmy może nieść ze sobą efekty trudno osiągalne w przypadku samego pozycjonowania organicznego stron.

Występowanie negatywnych treści na pierwszej stronie wynikowej wyszukiwarek nie dotyczy jedynie wielkich koncernów, ale również, coraz częściej ze względu na szybkość przekazywania informacji w Internecie, jest to problem również małych firm. Taki stan rzeczy jest spowodowany tym, że wyszukiwarka indeksuje wszystkie treści nie rozróżniając do końca ich sensu, kontekstu wypowiedzi lub negatywnego wydźwięku. Dlatego, pomimo, że strona jest pozycjonowana w powiązaniu z konkretną branżą lub marką, zaraz koło adresu strony w wysokich wynikach mogą pojawić się negatywne odniesienia często odstraszające potencjalnych klientów. O tym, jakie opinie pojawiają się na pierwszej stronie wyników decyduje głównie siła danej strony -opinie często są umieszczane na forach, które znajdują się w obrębie serwisów posiadających silną pozycję, zatem są one automatycznie windowane na czołowe pozycje. W przypadku budowania swojej marki na rynku takie wyniki mogą mieć poważne konsekwencje.

Idea działań SEO PR zakłada nie tylko obronę nadwątlonego wizerunku w sytuacjach kryzysowych, ale również regularne budowanie pozytywnych skojarzeń oraz stabilnego otoczenia niezbędnego dla umocnienia pozycji. Firmy często podejmują się administrowania treści na własną rękę, jednak takie działanie najczęściej jest związane z dużym ryzykiem wynikającym z nieprowadzenia profesjonalnej kampanii oraz braku fachowej opieki.

Źródło: Marketing w praktyce, nr 10/140, 2009

Autor
Marta Mencińska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się