Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Jak pisać linki sponsorowane

Opublikowano: 30-11-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:55 min

Tworzenie treści linków sponsorowanych to copywriting w najczystszej postaci. Oto w kilkudziesięciu znakach muszę zmieścić całą historię firmy, zalety oferty, z uwzględnieniem najważniejszych jej punktów, doświadczenie kadry pracowników, wyjątkowość firmy, (często też) nazwę marki czy całego przedsiębiorstwa. Mało tego. Na uwadze muszę mieć również wytyczne Google, aby każde z wyrażeń reklamy sponsorowanej miało możliwie wysoki wynik jakości, co ma się przekładać na jak najniższe koszty kliknięć przy jednoczesnych wysokich pozycjach reklamy w rankingu linków. Jak widać redakcja reklam sponsorowanych nie jest tak banalną sprawą, ale po kolei – rozłóżmy temat na części, czyli na znaki wraz ze spacjami. Linki sponsorowane składają się z czterech linii:

Nagłówek (maksymalnie 25 znaków ze spacjami)
Pierwsza linia reklamy (35 znaków ze spacjami)
Druga linia reklamy (35 znaków ze spacjami)
Adres strony (35 znaków włącznie ze spacjami)

Linki sponsorowane reklamują spójnie i szybko, nie ma tu miejsca na lanie wody i kwieciste bujanie w obłokach. Reklamy AdWords są zaproszeniem do wejścia na stronę, dla potencjalnych klientów reklamowanej firmy. Jaka liczna będzie to grupa, zależy również od treści reklamy.

Podstawową zasadą tworzenia efektywnych reklam AdWords jest maksymalne zbliżenie tematyczne treści linków z wyrażeniami w danej grupie. Niech każde słowo kluczowe będzie bliskie myśli zawartej w reklamie. W ten sposób zapewnimy wysoki wynik jakości konkretnym wyrażeniom oraz, co nie mniej ważne, z naszą (Państwa) reklamą dotrzemy do klientów realnie zainteresowanych ofertą strony. Pamiętajmy więc o takim, kreatywnym bądź co bądź, podejściu do redakcji linków sponsorowanych. To wizytówka firm, należy więc zadbać o jej odpowiedni wygląd. Niech będzie spójnie, rzeczowo i atrakcyjnie językowo, bowiem nie tylko miejscem w rankingu reklam zdobywamy zainteresowanie klientów, także linkiem, jego treścią, ciekawą kompozycją, a nade wszystko – przejrzystością myśli, którą reklama ma komunikować zainteresowanym klientom.

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się