Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Wyświetla się, nie wyświetla...

Opublikowano: 30-11-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 3:05 min

Zainicjowanie kampanii linków sponsorowanych Google AdWords nie niesie skutków podobnych do wydrukowania reklamy w gazecie (na szczęście, chociażby dlatego , że taka reklama przyciąga uwagę niewielu osób, a link - wręcz przeciwnie) - widoczność reklamy zależy od czegoś więcej, niż tylko umieszczenie jej w odpowiednim miejscu. W gazecie żaden konkurencyjny reklamodawca nie zepchnie naszej reklamy na nieatrakcyjną stronę, w przestrzeni wyszukiwarki Google konkurencja jak najbardziej może zabiegać o wyrugowanie naszego linku z faworyzowanych przez internautów pozycji, czyli z pierwszej strony. Oczywiście, nie jest to argument na korzyść reklam gazetowych, bo o ich przesyceniu i utracie możliwości oddziaływania na odbiorcę napisano już sporo. Jest to argument na rzecz aktywnej pracy nad zapewnieniem reklamie widoczności adekwatnej do celów marketingowych. O miejsce to należy bowiem dbać, a potrzeba zapewnienia linkom widoczności przy każdorazowym wpisaniu zapytania kluczowego wymaga określonych działań. Kwota dziennego budżetu Każdy reklamodawca AdWords może określić limit dziennych wydatków na kliknięcia. Pozwala to przede wszystkim kontrolować koszty i wydatkować środki w ramach zaplanowanego budżetu na cała inwestycję reklamową. W momencie, gdy budżet jest mniejszy niż popularność reklamy, mierzona w liczbie potencjalnych wyświetleń i kliknięć, może on zostać wyczerpany, "wyklikany" w czasie krótszym, niż pożądany czas wyświetlania w danym dniu. Warto podkreślić, że to rosnąca liczba reklamodawców i zwiększająca się praktycznie z dnia na dzień konkurencyjność wyrażeń kluczowych wpływają na zmiany zaleceń optymalnych stawek dziennego budżetu. Opinia specjalisty AdWords dotycząca zmiany kwoty budżetu powinna być dla reklamodawcy wskazówką odnośnie strategii lokowania środków na kliknięcia. Harmonogram wyświetlania reklam Jedną z form zarządzania skutecznością kampanii linków jest ustalenie godzin wyświetlania reklam - znając swoją grupę docelową, można ocenić, o jakiej porze zasiada przed monitorem i jest skłonna do podejmowania decyzji zakupowych na podstawie wyszukanych ofert. W sytuacji, gdy reklamodawca chce operować określonym budżetem i nie jest możliwa zmiana stawki, zawężenie pory wyświetlania linków do najbardziej newralgicznych momentów pozwoli na wykorzystanie tego budżetu w potencjalnie najbardziej owocnym okresie. Dobór najpopularniejszych słów kluczowych Biznes niszowy to często prawdziwa żyła złota. Posiadanie unikatowego, atrakcyjnego produktu przyciąga rzesze konsumentów, zaspokajając ich dawne bądź na nowo zdefiniowane potrzeby. Słowa kluczowe dla kampanii linków, określające nowe lub unikalnie nazywane produkty i zjawiska, warto jednakże dobrze przemyśleć pod kątem popularności wśród internautów. Rzadko stosowane zapytania mogą w pierwszym satdium funkcjonowania nie powodować wyświetlania reklam. Naturalnym wyborem są w tej sytuacji słowa synonimiczne do kluczowych, charakteryzujące się wyższym stopniem ogólności i większą częstotliwością wpisywania przez internautów. W momencie, gdy nowe sformułowanie wejdzie do codziennego języka użytkowników, stanie się wyrażeniem kluczowym o dużej sile oddziaływania w wyszukiwarce. Odpowiednia stawka CPC Reklamy AdWords są wyświetlane na zasadzie licytacji stawek za kliknięcie (CPC). Ustawienie konkurencyjnej stawki za kliknięcie pozwoli na wyświetlanie reklam wysoko i często - oczywiście, w korelacji z dobrze dobraną stawką dziennego budżetu. Powyżej opisane możliwe powody niewyświetlania bądź rotacyjnego wyświetlania reklam Adwords w zasadzie wyczerpują katalog przyczyn. Wybór odpowiedniej strategii reagowania zależy zawsze od priorytetów reklamodawcy.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (2 głosy)
Komentarze
#1Janek2009-12-30 17:45:09
Witam,
Podoba mi się artykuł, który pokazuje istotę funkcjonowania linków sponsorowanych.Nie jestem specjalistą z dziedziny marketingu internetowego a jedynie reklamodawcą .Sam korzystam z tej formy i rzeczywiście nie wiedziałem dlaczego raz jestem a raz nie na 1 czy 2 miejscu w ramach zadanego słowa kluczowego. Linki sponsorowane tak, ale oprócz tego ważne jest mieć wysoko spozycjonowaną swoją stronę a to wymaga kompetencji i systematycznej pracy.
Pozdrawiam
#2www design2009-12-30 18:13:42
Obserwuję że linki sponsorowane do stron internetowych to dobry dodatek do innych kampanii reklamowych w internecie, należy jednak pamiętać że najważniejszy jest merytoryka.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się