Ikona 01:15 min Ikona 16.11.2009

Google na zdrowie

Sezon grypowy w pełni, a Google serwuje nam kolejną nowość. Tym razem szacuje aktywność grypy na świecie, Amerykanom podpowiadając nawet, gdzie mogą się zaszczepić. Skąd wyszukiwarka internetowa może wiedzieć, gdzie na świecie szerzą się choroby? Google zlicza zapytania dotyczące grypy i na ich podstawie generuje szacunkowe dane o jej występowaniu. Oczywiście, nie każda osoba wpisująca w okno wyszukiwarki słowo 'grypa’ musi być faktycznie chora – niemniej dane Google są bardzo podobne do tradycyjnych wskaźników aktywności grypy. Przykładem jest wykres porównujący dane Amerykańskiego Centrum Kontroli Chorób do danych Google Flu Trends.

W Polsce z kolei historyczne dane porównujące ilość zapytań o grypę, a danymi przekazanymi przez Europejską Sieć Nadzoru nad Grypą Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób kształtują się następująco:

Google Flu Trends pozwala więc w niemal rzeczywistym czasie rozpoznawać aktywność grypy w poszczególnych krajach i regionach. Google zachęca osoby reprezentujące placówki medyczne z dostępem do informacji o liczbie zachorowań z krajów objętych eksperymentalnym programem do kontaktu w celu zweryfikowania danych szacunkowych. Twórcy nowego narzędzia mają ambicje przyczynić się do szybszej reakcji placówek zdrowia na sezonowe epidemie i pandemie.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 30.11.2009 Wszyscy lubimy nowości – tym bardziej, jeżeli wprowadza je koncern, którego poczynania bacznie śledzimy. Tym razem pragniemy przedstawić kilka nowości, które w ostatnim czasie pojawiły się w wyszukiwarce Bing. Należą do nich m.in. obecność powiązanych wyników wyszukiwania, ujednolicenie źródeł tekstów, a także możliwość wyszukiwania filmów według np. długości. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:55 min 07.12.2009 Obok częstszych, ale mniejszych zmian, wyszukiwarka Google wprowadza czasem znacznie większe odświeżenia funkcji, ale i wyglądu swoich usług i produktów. Ostatnio firma zdecydowała się na odważny krok mocniejszego odświeżenia wyglądu swojej strony głównej - a więc samej wyszukiwarki. Jest na pewno znacznie przejrzyście, ale czy internauci właśnie tego oczekują? Wydaj się, że tak! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 09.11.2009 Na ten ranking z pewnością długo czekali wszyscy konsumenci robiący zakupy przez Internet. Portal Money.pl oraz tygodnik Wprost opublikowały listę najlepszych sklepów internetowych 2009 roku. Na ocenę miały wpływ takie aspekty jak asortyment, procedura zamawiania  zakupów, dostawa towarów, a także przydatność informacji o produkcie i kontakt z Klientem. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700