Dzisiejsza Gazeta Prawna przynosi jedno z pierwszych podsumowań dotyczących rynku reklamy w Polsce w 2009 roku. Zjawiskiem, które przyciąga uwagę mediów, jest sukces, który odnotowała branża marketingu w wyszukiwarkach internetowych.
Od początku roku gazety i portale, zresztą nie tylko w Polsce, donosiły o cięciach budżetów na reklamę w prasie, telewizji i radiu. Rynek agencji reklamowych dotknięty został dramatycznie zwolnieniami. Artykuł Michała Fury w Gazecie Prawnej jest jednym z pierwszych podsumowań, jakie przynosi koniec roku: Cały rynek zanotował w I połowie roku 11,2-proc. spadek, a nakłady na promocję w sieci wzrosły o 14 proc., do 658 mln zł – za IAB Polska donosi Gazeta Prawna. Kryzys zmienił oczekiwania reklamodawców – ich zachowanie świadczy o tym, że uwagę zwracają na przede wszystkim na efektywność reklamy. Branża motoryzacyjna, którą kryzys dotkną najmocniej, w internecie zwiększyła wydatki aż o 30 proc. Portale i serwisy internetowe podkreślają, że tempa nie zwolniły także firmy z branży dóbr szybko zbywalnych (FMCG), finansowo-ubezpieczeniowej oraz medycznej – czytamy w dalszej części artykułu. W dobie obniżenia gospodarczego komunikacja w Internecie to jasny i bezpieczny wybór – czytamy w bardzo interesującym artykule na temat zmian, jakie ostatnie wahania rynku wprowadziły do budżetów firm: Kryzys wzmocni rynek reklamy internetowej.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: