Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Projekty Promo Team: krótka historia nieograniczonego potencjału IT

Opublikowano: 26-10-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 3:10 min

Storagefocus

Firma Promo Team Sp. z o.o. zainicjowała w 2008 roku ambitny projekt oparty na komunikacji w Internecie w postaci platformy internetowej ITfocus, w skład której wchodzą cztery serwisy tematyczne: Storagefocus, Virtualfocus, Netfocus i GreenITfocus. Dziś osiąga ona fazę wczesnej dojrzałości – warto zwrócić uwagę na czynniki przyspieszające rozwój.

Zespół Promo Team stoi za kilkoma znaczącymi zjawiskami w Sieci. Dziennikarze i eksperci na łamach serwisów przedstawiają najnowsze rozwiązania i trendy związane z wdrażaniem zaawansowanej technologii związanej z pamięciami masowymi, oprogramowaniem do zarządzania systemami storage i ochrony danych, a także zagadnieniami związanymi z wirtualizacją desktopów, aplikacji, pamięci masowych, systemów plików i sieci. Te i wiele innych zagadnień zespół Promo Team zebrał w czterech miejscach w Internecie tworząc: Storagefocus.pl – centrum wiedzy o pamięciach masowych, Virtualfocus.pl – centrum wiedzy o wirtualizacji, Greenitfocus.pl – centrum wiedzy o ekologii w świecie IT, Netfocus.pl – centrum wiedzy o sieciach.
Zaawansowana wiedza w tych dziedzinach ma służyć firmom, które - inwestując w najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne - oczekują uzyskania jak najlepszego efektu z poczynionych inwestycji oraz sprawnego i bezpiecznego funkcjonowania swych systemów.

Ukierunkowanie specjalistów z platformy ITfocus na komunikację z wykorzystaniem Internetu sprawiło, że pozycjonowanie serwisów było naturalnym wyborem w kwestii głównej strategii marketingowej.
Dodatkowe czynniki, które sprawiły, że „przeznaczeniem” domen Storagefocus i Virtualfocus było pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania, to:
• witryny bardzo bogate w content (duża zawartość fachowej treści, która naturalnie przyczynia się do uzyskania „przychylności robotów Google”),
• grupa docelowa serwisów platformy ITfocus to osoby posługujące się w swojej pracy oraz czasie wolnym w przeważającej mierze właśnie Internetem (grupa docelowa to managerowie ds. technologii informatycznych ,administratorzy systemów komputerowych, integratorzy systemów IT oraz firmy świadczące outsourcing usług komputerowych),
• tematyka związana z najnowszymi technologiami informatycznymi
Praca nad marką domen o wspólnym mianowniku „focus”, pozyskiwanie kontrahentów, udowadnianie, iż na rynku pojawił się wyjątkowy gracz – wszystkie te działania odbywały się równolegle z promocją stron internetowych w wyszukiwarce Google, Wp i Onet, w którą zaangażowała się firma Sunrise System.

Pozycjonowanie oparte zostało na znajomości zachowań internautów podczas wyszukiwania informacji w Sieci: wiedzy, ze najbardziej cenią wyszukiwarki, umiejętności przewidywania, jakie wyrażenia kluczowe wpiszą jakie zapytanie oraz wnioski z badań eyetrackingowych, wskazujących, że cenią strony widoczne w top dziesiątce wyników. Specjalista z Sunrise System opracował listę fraz adekwatnych do promocji stron firmy PromoTeam.

Wdrożona optymalizacja oraz procesy pozycjonowania przyniosły wzrost świadomości marek firmy i okazały się być niezbędnym suportem dla działania firmy w Internecie. Wzrost widoczności stron w wyszukiwarkach internetowych przełożył się na dynamiczny rozwój przedsięwzięcia, które na początku 2008 roku okazało się być wyczuciem zmian, które nowe technologie wprowadzają w codzienne życie przedsiębiorstw.

Wykres poniżej przedstawia skokowe wzrosty pozycji wybranych wyrażeń dla witryny Virtualfocus, wypracowane przez Sunrise System:

Storagefocus2

Dzięki wysokim pozycjom wypracowanym w niespełna pół roku, aktywności firmy w Internecie oraz dynamizmowi działań twórców Promo Team, marki o wspólnym szyldzie „focus” zyskują poważanie środowiska internetowego. SEO okazało się narzędziem przecierania nowych szlaków komunikacji z rynkiem.

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się