Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Deloitte: Gdzie polskie firmy szukają oszczędności?

Opublikowano: 12-10-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:35 min

Raport firmy Deloitte "Czas cięć. Szukanie oszczędności w polskich firmach - Trendy w optymalizacji kosztów w Polsce" ukazuje polskie firmy na kilka miesięcy przed drugim uderzeniem kryzysu. Spośród próby pięćdziesięciu polskich przedsiębiorstw, aż 66 proc. znajduje się obecnie w trakcie realizacji jakiegoś programu optymalizacji kosztów. 46 proc. badanych wskazuje, że prawdopodobieństwo uruchomienia takiego programu w najbliższym czasie jest bardzo wysokie. Widać więc, że polskie firmy niemal pospolitym ruszeniem racjonalizują swoje plany finansowe. W jakich obszarach szukają oszczędności, na jakiej podstawie wyznaczają cele optymalizacyjne, jakie wskazują warunki powodzenia sukcesu - słowem - jakie wnioski można wyciągnąć z sukcesów i błędów innych firm w trakcie optymalizacji?

Badane firmy wskazują następujące obszary, którym planują przyglądać się ze szczególną uwagą pod kątem racjonalizacji kosztów generowanych przez wskazane funkcje firmy:

Według Deloitte, kryzys stał się dla polskich przedsiębiorstw inspiracją do racjonalizowania wydatków. Wiele firm pyta naszych doradców biznesowych, jak reklama w wyszukiwarkach internetowych może być monitorowana pod kątem efektywności i przełożenia na stopę zwrotu z inwestycji. W przypadku linków sponsorowanych realizację planów reklamowych podsumowują miesięczne raporty, w których wskazywana jest liczba wyświetleń reklamy oraz ilość kliknięć. Dzięki temu firma wie, jak inwestycja przełożyła się na zysk. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, to w tę usługę wpisana jest już zasada efektywności, ponieważ firmy płacą tylko za efekty prac pozycjonerskich - umieszczenie ich strony internetowej w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania na kluczowe dla firmy wyrażenia.

Z Raportu wnioskujemy, że polskie firmy będą coraz częściej poszukiwały takiej reklamy, która nad efektowność przedkłada efektywność.

Autor
Anna Czekałowska
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się