Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

O ustawieniach kampanii, czyli 7 zasad jak robić biznes za pomocą Google

Opublikowano: 05-10-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:45 min

1. Środki finansowe wydawajcie roztropnie. Nie budujcie potencjału Google na daremno, działajcie z głową.

2. Zadbajcie o swoją stronę, to Wasz sklep, do którego zapraszacie klientów. Strona świadczy o Waszym profesjonalizmie. Mniej cudnych grafik, a więcej treści. Mniej świecidełek, więcej o ofercie i trybie kontaktu. Klient daje Wam kilka chwil na prezentacje oferty, po co je marnować na wyszukane intro?

3. Gdy chcecie reklamować w linkach dany produkt, sprawdźcie najpierw czy klient ma duży wybór w danym segmencie Waszej oferty. Potencjalny klient nie będzie wybierał między – dajmy na to – dwoma rodzajami produktu, klient jest kapryśny, chce mieć wybór możliwie szeroki. Sprawdźcie również zapasy w magazynie. Szkoda byłoby dać plamę komunikatem: brak produktów na sklepie.

4. Jeśli prowadzicie działalność na określonym terenie, np. na Mazowszu, to reklamowanie się w górach i na Mazurach, nie przyniesie Wam pożytku, a jedynie straty w koncie kampanii. Kierujcie reklamy w miejsca, gdzie dotrzecie szybko i sprawnie z zamówieniem. Google umożliwia takie cuda.

5. Linki sponsorowane konkurują ze sobą nawzajem. Wasz link może być na pierwszej stronie, na najwyższych miejscach, a może być też na kolejnej podstronie wyników Google.pl. Które miejsce jest lepsze? To oczywiste. Warto optymalizować konto w ten sposób, aby link był jak najwyżej. Wtedy link jest widoczny i cieszy oko potencjalnego klienta.

6. Nie wyświetlajcie swoich reklam bez pożytku. Ustawiajcie tak kampanię, aby przynosiła Wam korzyści w postaci licznych wyświetleń i kliknięć. Nie reklamujcie swojej firmy w nocy i nad ranem, reklamujcie w ciągu dnia i wieczorem – wtedy Polacy kupują na potęgę.

7. Na kampanię linków sponsorowanych patrzcie z szerszej perspektywy, dostrzegajcie trendy, zauważajcie braki w Waszej ofercie. Reklamujcie jak najczęściej, przyglądajcie się statystykom wnikliwie. To pozwoli Wam maksymalnie zoptymalizować koszty prowadzeni kampanii.

Zatem do dzieła, Google nie bierze wolnego, jedynie się ulepsza:
 

Autor
Maciej Jurek
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
#1Krzysztof2010-02-06 23:30:11
Krótkie, zwięzłe porady, w sam raz ( także ;) dla początkujacego sprzedawcy w sieci, jak ja i mój team.
Pozdrawiam

Krzysztof
#2Adam2017-06-08 10:46:51
Kilka cennych uwag dzięki za wskazówki.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się