Ikona 02:20 min Ikona 25.09.2009

65 proc. klientów e-sklepu powraca, gdy…

… się namyśli. Co zrobić, by wrócili jak najszybciej i… na pewno do nas? W artykule przeczytają Państwo:

  • jakie są dwa główne rodzaje decyzji o zakupie
  • jak wykorzystać wiedzę o różnych typach decyzji zakupowych aby zwiększyć sprzedaż

Badania przeprowadzone przez amerykańską firmę AcAfee dowiodły, że to, co niepokoiło właścicieli sklepów on-line, czyli wskaźnik „porzuceń koszyka” (klienci wybierają towar lecz nie finalizują zakupu), najczęściej jest po prostu… zakupem odłożonym w czasie. Aż 65 proc. „porzucających koszyki” wraca do tego samego e-sklepu i realizuje zamierzony zakup! Warto pamiętać, że klienci kupują różnie  w zależności od tego, jaki towar lub usługę chcą nabyć. a.  Decyzje rozważne (racjonalne) takie zakupy dotyczą  najczęściej produktów drogich, złożonych technologicznie, kupowanych pierwszy raz – w tym przypadku nie musimy martwić się wysokim wskaźnikiem „porzuceń koszyka” –  potencjalny klient musi porównać oferty, przemyśleć zakup, poszukać dodatkowych informacji. Zakupowi towarzyszy (zdaniem konsumenta) duży stopień ryzyka, tak więc konsument poświęca dużo czasu na poznanie sposobów zaspokojenia potrzeby i na samo podjęcie decyzji.

 

Jak zwiększyć konwersje?

 

Jeśli jesteście Państwo właścicielem e-sklepu, którego asortyment kwalifikuje się do decyzji rozważnej, warto w sklepie wyeksponować dział porad, FAQ (najczęściej zadawane pytania) lub uruchomić infolinię. Zachęcenie klienta do przyjęcia naszej pomocy w wyborze artykułu (np. sprzętu hi-fi) poprzez profesjonalne i cierpliwe doradztwo.  b. Decyzje impulsywne (emocjonalne) zakupy emocjonalne  dotyczą jedzenia oraz towarów, które mają sprawić przyjemność i poprawić humor – ubrania, bilety do kina czy na koncert czy też kosmetyki. Zakupy impulsywne nie są planowane, najczęściej wynikają z tego, że konsument dostrzeże atrakcyjną możliwość poprawienia sobie humoru.

 

Jak zwiększyć sprzedaż?

 

Jeśli taki konsument znalazł się właśnie w Państwa e-sklepie, warto wzmocnić jego chęć wprawienia się w dobry nastrój za pomocą ładnych, pozytywnych zdjęć,  sloganów reklamowych, które wzywają do zakupu (np. „Szminka Lady: bądź piękna jak nigdy dotąd”)  lub za pomocą promocji  (np. „Nowa kolekcja spodni  10 proc. taniej!”.) Jak wynika z danych przeanalizowanych przez amerykańską firmę, klienci wracają „po namyśle”. Im łatwiej jest im znaleźć e-sklep na pierwszej stronie wyszukiwania i im bardziej sklep „wspiera” rodzaj decyzji, jaką mają podjąć, tym większe prawdopodobieństwo, że dokonają zakupu szybko, lub… szybko wrócą.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Gwiazdkowe szaleństwo e-zakupowe Ikona 03:35 min 18.12.2012 Sklepy internetowe co roku odnotowują wzrost zainteresowania zakupami przez Internet. Ten sposób szczególnie popularny okazuje się w okresie przedświątecznym, kiedy często nie mamy czasu na maratony po tradycyjnych sklepach i wielogodzinne stanie w kolejkach do kas. Co i gdzie najchętniej kupujemy online?  Money.pl, Gazeta Wyborcza i serwis Wyborcza.biz przeanalizowały ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych, aby sprawdzić, co ma największe znaczenie dla klientów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google coraz bardziej aktywne w sektorze e-commerce Ikona 01:00 min 13.05.2015 Coraz częściej dowiadujemy się o planach Google związanych z ekspansją rynku e-commerce. W grudniu pojawiły się informacje na temat przycisku „Kup” w systemie Google Shopper, dzięki któremu użytkownicy mogliby dokonywać zakupów już z poziomu wyszukiwarki.  Teraz czas na kolejny krok – współpracę z sektorem modowym, wskazywanie trendów i preferencji Internautów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 28.08.2009 Tym postem rozpoczynamy krótką serię o sezonowości w odniesieniu do marketingu online w wyszukiwarkach internetowych. Dzisiaj pragniemy przekazać garść istotnych i podstawowych informacji na jej temat. Co cieszy się latem największą popularnością? I dlaczego obecna właśnie jesień to najlepszy okres dla sprzedaży w ogóle? O tym wszystkim piszemy w tym poście. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700