Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Ukryte moce marketingowe Twittera o których jeszcze nie wiesz, cz. III

Opublikowano: 14-09-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:50 min

Część III.  Super-moc numer 3 Podnoszenie jakości kontaktu z klientem

Jestem handlowcem, a moją zawodową obsesją stał się temat poprawiania jakości kontaktu z klientem. Czy dzięki samej tylko płynnej wymianie informacji, szybkiemu reagowaniu na potrzeby klienta, dostarczaniu krótkich, rzetelnych odpowiedzi możliwe jest uzyskanie ponadprzeciętnie wysokiego stopnia satysfakcji klientów? Wierzę, że tak, stąd też moje ogromne zainteresowanie mikrobloggingiem, który właśnie takie możliwości daje jak żadne inne medium do tej pory.  W tej części artykułu o super – mocach Twittera i innych mikroblogów napiszę, jakie korzyści mogą odnieść firmy, jeśli wzbogacą swoją stronę o łącze do mikrobloga.

Marketerzy zza oceanu odkryli „na własnej skórze” kilka korzyści związanych z integracją profili twitterowych ze stronami firmowymi i blogami. Ułatwieniem dla tej integracji i synchronizacji Twittera ze stroną internetową jest duży wybór widgetów i wtyczek, które pomagają w sprawnym zarządzaniu takimi połączonymi profilami.

Korzyści z wyświetlania aktualizacji bezpośrednio pojawiających się na mikroblogu: - kreowanie świeżego i aktualnego contentu (odpowiednio skomponowane teksty takich aktualizacji mogą dodatkowo wzmocnić pozycje strony w wyszukiwarkach! Nie od dziś wiadomo, że Google lubi dużo świeżego tekstu:)) - nawet jeśli w firmie nie dzieje się nic, co można by umieścić w zakładce „dla mediów” lub w „aktualnościach”, zawsze można na profilu mikroblogowym dyskutować najnowsze doniesienia z branży, nowości, fakty. W ten sposób widać jak na dłoni, że jesteśmy zaangażowani w dziedzinę wiedzy i branżę, którą reprezentujemy.
- ułatwiona komunikacja z klientami – jestem przekonany, że nie ma dziś lepszego niż mikroblogi sposobu na to, aby pozostać w wysokiej jakości kontakcie z klientami. Klienci mają łatwy dostęp do wysłania nam krótkiej informacji, podzielenia się refleksją o produkcie, usłudze, współpracy. Odpowiadając szybko na płynące od klienta wezwanie, zyskujemy w jego oczach. Naszą pozytywną, zaangażowaną komunikację widzi jeszcze wielu innych naszych klientów – w ich oczach też rośniemy :) A jeśli naprawdę świetnie firma radzi sobie z życiem społecznościowym, to może nawet dodać strumień wiadomości z mikrobloga na żywo!



Zajmie mało miejsca, przyciągnie dużo uwagi - strumień wiadomości prosto z Twittera Jest jeszcze jedna opcja dla zaawansowanych – firma powinna posiadać pełną opcję dzielenia się linkami i cytowania:
Ilość dostępnych dodatków sprawi, że każda firma wybierze najodpowiedniejszą dla siebie Zainstalowanie tych kilku możliwości dzielenia się treścią oznacza, że działania firmy w internecie wskoczyły na naprawdę wysoki poziom. Internauci to doceniają. Jeśli docenią to tak zwani „trendsetterzy”, czyli osoby, które cieszą się dużą estymą w swojej grupie, na firmę spłynie gloria i chwała środowiska internetowego. A to nie jest bezcenne – można przeliczyć to na konkretne wskaźniki: a) wzrostu reputacji b) wzrostu zamówień c) wzrostu odwiedzin na stronie W następnym artykule: Dlaczego mikroblogi są stworzone do propagowania rekomendacji i jak to wykorzystać? Jak zapewnić sobie rekomendacje?

Autor
Bartłomiej Nowaczyk
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się