Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Ukryte moce marketingowe Twittera o których jeszcze nie wiesz, cz. II

Opublikowano: 10-09-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Część II.

Super-moc numer 2
Podnoszenie sprzedaży dzięki zaangażowaniu klientów


Praktycy zza oceanu nie mają wątpliwości, że firmy zaangażowane w e-commerce powinny mieć profil na Twitterze (lub innym mikroblogu). Co, według nich, daje ten mikro-nowoczesny profil?

  • buduje wizerunek marki i jej reputację
  • umożliwia obsługę klienta pozwala na gromadzenie informacji zwrotnych o produktach i usługach firmy od klientów
  • będąc czymś pomiędzy Gazetą Wyborczą, mini-portalem i blogiem, jest idealnym miejscem aby ogłaszać nowości firmowe (ponieważ nigdy nie wiadomo, czy na profil firmy nie zaglądnie dziennikarz)
  • kreuje pozytywny szum wokół firmy
  • pomaga odkrywać wartościowych kontrahentów (tak samo mikro-nowoczesnych jak Państwa firma)
  • pomaga rozbudować bazę danych klientów

Jeśli wziąć pod uwagę  zwiększenia sprzedaży, bardzo ważne jest, aby zrozumieć różnicę pomiędzy komunikatem „Kup teraz” umieszczonym jako krótki post na mikroblogu, a przemyślanym, długofalowym budowaniem więzi ze społecznością profilu. Nie ma gotowej recepty na budowanie więzi z klientami, choć podstawą jest na pewno otwartość firmy wobec społeczności. Mikrobloggingu nie można się bać. Otwarta firma, która z pasją podejdzie do tworzenia mikro-marketingu, na pewno znajdzie kreatywny sposób, aby zaangażować klientów w swój profil a dzięki temu... zwiększyć sprzedaż. Zwiększenie sprzedaży może nastąpić również poprzez to, że mikroblog pozwoli firmie gromadzić i odczytywać w jednym miejscu sygnały płynące z rynku. Opinie użytkowników mogą stać się początkiem fazy ulepszania produktów, rozbudowywania asortymentu lub modyfikowania usług.

Jeśli te porady brzmią efemerycznie, to warto wiedzieć, że właśnie takie założenia przełożyły się na ogromny, pionierski mikro-blogowy sukces firmy Dell, która zarobiła 3 miliony dolarów na swoim profilu Twitter poprzez sprzedaż laptopów*.  Dodatkowo, kiedy użytkownicy zaczęli narzekać na kształt jednego z modeli klawiatury, firma szybko wprowadziła na rynek jej ulepszoną wersję.

Skuteczna sprzedaż mikroblogowa - profil firmy Dell na mikroblogu Twitter

*Dell wręczał swój najnowszy produkt, MacBook Pro, przez 10 dni dla wszystkich którzy wysłali wiadomość z użyciem wyrażenia kluczowego #moonfruit.

W następnym artykule:
Przykazanie 11 – dziel się contentem
Jak połączyć mikrobloga ze stroną internetową firmy i dlaczego warto to zrobić?

Autor
Miron Kłosiński
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
#1zuz.2009-09-10 20:42:51
Della pomysł fajny, ale pewnie dłuuugo jeszcze poczekamy na podobne wysiłki polskich firm :/
#2Marek2017-06-08 10:48:27
Tak, to prawda. Ale poczatek gdzies musi byc.
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się