Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Frontalny atak reklamowy

Opublikowano: 31-08-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:10 min

Frontalny atak reklamowyInternet jest jeden, ale strategii internetowej ekspansji – prawdopodobnie nieskończenie wiele. Mazowiecka Fabryka Mebli GMP wykorzystuje trzy najważniejsze kanały reklamy w wyszukiwarce Google, zwielokrotniając w ten sposób możliwości pozyskania klienta za pośrednictwem Sieci.

Przedsiębiorstwo działa na rynku od wielu lat, specjalizując się w produkcji mebli przy wykorzystaniu najlepszych surowców, ekologicznych technologii i nowoczesnego parku maszynowego. GMP wyposaży każdy pokój, kuchnię, łazienkę czy sypialnię, a także sklep, market i inne powierzchnie użytkowe (szpitale, gabinety lekarskie, biura, w tym reprezentacyjne). Firma już może pochwalić się imponującym portfolio klientów, należą do nich m.in. sieci REAL, SMYK, BOLS, DECATHLON, a także – Kancelaria Prezydenta.
Przykładowe realizacje:

GMP  GMP_2

GMP_3  GMP_4


Atutem umożliwiającym rynkową ekspansję jest zróżnicowanie surowca, kreatywność projektowa oraz wyczucie stylu i gustu klienta, a także idealne dostosowanie projektu do przestrzeni. Reputacja producenta oparta na jakości produktów i pozwala na przyciąganie nowych kontrahentów; dodatkowe działania podejmowane są po to, by markę wyrobić sobie na rynku o rosnącym znaczeniu – w Sieci.
Nieprzypadkowo wysiłki skoncentrowano na wyszukiwarce – podstawowym narzędziu każdego internauty, w tym docelowego klienta. Strategię dotarcia do odbiorców tym kanałem opracowano we współpracy z Sunrise System.
Pierwszym krokiem była uderzeniowa akcja promocyjna w postaci kampanii linków sponsorowanych, kolejnym – zaplanowanie długodystansowego modelu promocji poprzez pozycjonowanie serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania. Zainwestowano także w działania PR-owe w wyszukiwarce tak, aby zwiększyć szanse na to, że na każde ważne zapytanie konsumenckie strona przedsiębiorstwa pojawi się w wynikach.
Poniższy wykres pokazuje wzrost liczby wejść na stronę w pierwszych dwóch tygodniach kampanii AdWords:

GMP_5

Realne efekty były odczuwalne od razu. Kampania linków w krótkim czasie zwiększyła liczbę wejść na stronę o 4 105 (widoczność zwiększona została o wskaźnik 42 653 wyświetleń adresu strony). Strona została zoptymalizowana, parametry spełniają standardy sieciowe, co – w połączeniu z szeroko zakrojoną akcją pozycjonowania – przynosi owoce w postaci wzrostu pozycji w naturalnych wynikach. W ramach akcji PR-owej powstało kilkadziesiąt tekstów promujących firmę i pomocnych w kształtowaniu wizerunku w Internecie.
Działania są w toku, z miesiąca na miesiąc osiągana jest wyższa skuteczność. Frontalny atak – linki sponsorowane, pozycjonowanie i PR w wyszukiwarkach – okazuje się być niezbędnym narzędziem wspierających sprzedaż.

Autor
Małgorzata Kucharska
Ocena artykułu
5.00 - (1 głos)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się