Ikona 02:00 min Ikona 28.08.2009

Sezonowość – walka z czasem i konkurencją. Część Pierwsza.

Czym jest sezonowość? W trybie online sezonowość to przede wszystkim trendy wyszukiwań produktów i usług w Google.pl. Naturalnym elementem rzeczywistości rynkowej jest zmniejszanie bądź zwiększanie popytu na dane produkty w określonych częściach roku. Zainteresowanie ciepłą odzieżą z początkiem wiosny maleje, aby następnie dynamicznie wzrosnąć w drugiej połowie roku. Sezonowość jest zupełnie oczywistym czynnikiem rynku, dynamicznie napędzającym sprzedaż danych produktów czy usług.

 

Przykłady sezonowości

 

Google, analizując na bieżąco wszelkie trendy wyszukiwań, wskazuje określone branże, które właśnie teraz na przełomie lata i jesieni będą cieszyć się największym zainteresowaniem klientów. Wrzesień to początek roku szkolnego. Uczniowie, a bardziej ich rodzice, to bardzo ważna grupa dla sprzedawców. W sierpniu i wrześniu zdecydowanie częściej poszukiwane są artykuły biurowe, podręczniki, akcesoria szkolne czy plecaki. Oczywiste jest, że zwiększenie zaangażowania w promocję producentów i sprzedawców artykułów papierniczych przyniesie im zwiększenie obrotów. Przełom lata i jesieni to okres wciąż niemalejącego zainteresowania branżą turystyczną. Wyrażenia kluczowe: „wycieczka”, „oferty last minute”, „Egipt” czy… „grzybobranie” są wpisywane w okienko wyszukiwarki Google.pl z dużym natężeniem także jesienią. Polacy szukają tanich wycieczek po sezonie, unikając w ten sposób tłoku turystycznego, które ma miejsce w miesiącach wakacyjnych. W sierpniu i wrześniu uaktywniają się także studenci. Żacy dynamizują wiele branż, przede wszystkim branżę nieruchomości. Hasło „student na swoim” w drugiej połowie roku przechodzi swój intensywny rekonesansu. Ale i to nie wszystko. Studenci poszukują również pracy – na stałe lub w charakterze dorywczym. Wrzesień to także czas rozkwitu rynku elektroniki. To właśnie w tym miesiącu sprzedaje się najwięcej komputerów i oprogramowania. Dla przykładu, warto wskazać znaczący wzrost liczby zapytań „mieszkanie dla studenta” i „podręczniki”:

Sezonowość

Sezonowość2

Słowem – sezon jesiennej sprzedaży wchodzi w swój najlepszy okres. Jak go wykorzystać, podejmując działania w tej chwili – właściwie z dnia na dzień? O tym następnym razem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

65 proc. klientów e-sklepu powraca, gdy… Ikona 02:20 min 25.09.2009 Coraz więcej konsumentów decyduje się na robienie zakupów w Internecie. Jednak przed podjęciem decyzji lubimy szukać w sieci informacji na temat intersujących ich produktów. Co zrobić aby Klient oglądający produkt w naszym sklepie internetowym, zdecydował się na zakupy właśnie u nas? Co ma szczególny wpływ na podejmowanie przez nas decyzji zakupowych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Gwiazdkowe szaleństwo e-zakupowe Ikona 03:35 min 18.12.2012 Sklepy internetowe co roku odnotowują wzrost zainteresowania zakupami przez Internet. Ten sposób szczególnie popularny okazuje się w okresie przedświątecznym, kiedy często nie mamy czasu na maratony po tradycyjnych sklepach i wielogodzinne stanie w kolejkach do kas. Co i gdzie najchętniej kupujemy online?  Money.pl, Gazeta Wyborcza i serwis Wyborcza.biz przeanalizowały ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych, aby sprawdzić, co ma największe znaczenie dla klientów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zakupy online w recesji? Jak polują Internauci Ikona 02:05 min 26.08.2009 Jeżeli zastanawiacie się, jak kryzys wpłynął na zachowania konsumentów online, postanowiliśmy zebrać dla Was najważniejsze informacje i przedstawić je w tym artykule. Eksperci z firmy Penn, Schoen & Berland Associates wyróżnili „łowców wartości”, którzy pozostają w opozycji do dotychczasowych „łowców okazji”. Okazuje się bowiem, że w czasie recesji konsumenci zaczęli zwracać uwagę przede wszystkim na wysoką jakość produktów. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700