Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Zakupy online w recesji? Jak polują Internauci

Opublikowano: 26-08-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 2:05 min

Zachowania konsumentów online znów pod lupą. Tym razem eksperci z firmy Penn, Schoen & Berland Associates obserwowali zachowania konsumenckie Internautów przez pryzmat recesji. Jak kryzys wpłynął na sposób kupowania, przyzwyczajenia zakupowe lub wybór określonych produktów czy usług online? Jak wynika z badań, użytkownicy w czasie kryzysu przemierzają Internet w poszukiwaniu produktu o najwyższej wartości, a nie – jak można by się spodziewać – w poszukiwaniu najniższych cen. Jakość szczególnie zyskała na wartości w ostatnim czasie. Konsumentów ukierunkowanych na znalezienie najbardziej wartościowego produktu nazwano „łowcą wartości” w odróżnieniu od funkcjonującego dotąd określenia „łowca okazji”. Oto dane dotyczące przyzwyczajeń zakupowych konsumentów online: DEFINICJA Wartość: w kontekście marketingu, wartość oznacza relację pomiędzy oczekiwaniami konsumenta co do jakości produktu do nakładów finansowych przeznaczonych na to. Zazwyczaj wyraża się we wzorze: Wartość = Korzyści : Cena lub Wartość = Otrzymana jakość : Oczekiwania - 72% „łowców wartości” szuka najwyższej jakości, której nie uzależnia od marki produktu, - 51% „łowców wartości” zainteresowanych jest otrzymaniem dodatkowych atrakcji tj. punkty w programie lojalnościowym lub darmową przesyłką, - 63% „łowców wartości” kupiło online coś, czego nie planowali, ponieważ otrzymali specjalną ofertę podnoszącego w ich oczach wartość produktu, - dla 68% „łowców wartości” wartość to może mieć postać np. kuponów online lub specjalnych promocji, - 45% „łowców wartości” dokonuje zakupów online przynajmniej raz w tygodniu, - 22% „łowców wartości” online przewiduje, że dokona większej ilości zakupów w tym roku niż w poprzednim. Prezentowane badania obrazują fragment zmieniającej się rzeczywistości rynkowej. Internet, a poprzez niego zwiększona dostępność do informacji, spowodował, że konsumenci mogą w bardzo krótkim czasie ocenić jakość i wartość ofertowanych produktów – wystarczy tylko wejść na strony internetowe dystrybutorów lub producentów. Mając szeroką skalę porównawczą szukają najlepszych produktów w maksymalnie dobrej jakości za rozsądną cenę. Coraz częściej kupuje się online, jednak presja na sprzedawców jest coraz większa ze strony świadomego konsumenta - „łowcy wartości”.

Autor
Karolina Świetlicka
Ocena artykułu
0.00 - (0 głosów)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się