Wyższy standard skuteczności
Blog
Informacje z branży i życia firmy
Wybierz dziedzinę

Urlop od wyszukiwania w Google?

Opublikowano: 21-08-2009
Czas potrzebny do przeczytania: 1:30 min
U schyłku sezonu wypoczynkowego podejmujemy temat internetowo – urlopowy. Co łączy wyszukiwarki internetowe i pozycjonowanie z urlopem?

  • wyszukiwanie wycieczek turystycznych;
  • wyszukiwanie biur podróży;
  • wyszukiwanie opinii klientów biur podróży;
  • wyszukiwanie tanich połączeń lotniczych do ciepłych krajów;
  • wyszukiwanie informacji o krajach przeznaczenia;
  • wyszukiwanie drogi do celu, ustalanie trasy podróży;
  • wyszukiwanie hoteli;
  • wyszukiwanie atrakcji turystycznych.

Najnowsze badania Gemius S A pokazują, jak niezbędny jest dziś Internet
, aby dobrze zaplanować wypoczynek. W ciągu ostatniego pół roku aż co 3 internauta korzystał z sieci, aby zarezerwować nocleg. Drugie półrocze tego roku, z kulminacją w miesiącu lipcu i sierpniu, będzie należało do rezerwacji noclegów w województwie pomorskim lub zachodniopomorskim. Jeśli chodzi o zagranicę, w czołówce państw wybieranych przez Polaków jako cel urlopowych wojaży znajdują się Włochy i Chorwacja.

O ile kierunki wyjazdu Polaków nie są zaskoczeniem (od lat na naszych urlopowych mapach króluje tani i malowniczy Dubrovnik oraz drogie, lecz nasze, morze), o tyle dane na temat wyszukiwania hoteli pokazują nowe, ciekawe tendencje w sposobie planowania przez Polaków urlopu: 89 proc. internautów wykorzystuje internet do poszukiwania informacji o planowanym noclegu, lecz 75 proc. z nich późniejszą rezerwację przeprowadza telefonicznie.

Dwie trzecie badanych, którzy rezerwację pokoju w hotelu mają jeszcze przed sobą (planują to zrobić w drugim półroczu 2009 roku) zamierza zarezerwować nocleg przez e-mail lub system rezerwacji online.

Aktywność przedurlopowa internautów jest imponująca, widać to również... po powrocie z wakacji. Co czwarty internauta, który rezerwował pokój w pierwszym półroczu 2009 roku, wystawił recenzję miejscu pobytu, zaś wśród tych, którzy dopiero mają wrócić z urlopów, aż 2/3 deklaruje, że taką recenzję wystawi.

Firmy z branż "urlopowych" nie mogą więc ignorować konieczność pozycjonowania swoich witryn (tzw. SEO) lub reklamy płatnej w wynikach wyszukiwania (AdWords)
Autor
Karolina Świetlicka
Ocena artykułu
3.33 - (3 głosy)
Komentarze
Dodaj komentarz
Ostrzeżenie: Uwaga na firmę o podobnej nazwie! Więcej...
Zapoznałem się